Mniej disco polo w radiu SuperNova. "Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc"

Od listopada radio SuperNova grające wyłącznie polską muzykę stopniowo zmniejsza liczbę piosenek disco polo na antenie. Nikt z rozgłośni wprost nie chce tego potwierdzić, ale zmiana może być podyktowana coraz gorszymi wynikami słuchalności.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Mniej disco polo w radiu SuperNova. "Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc"

Jeszcze pod koniec października na antenie radia SuperNova można było usłyszeć średnio trzy-cztery piosenki disco polo w ciągu godziny. Od listopada jest ich mniej w playliście. Obecnie pojawiają się średnio dwa utwory tego gatunku na godzinę.

- Chyba rzeczywiście jest mniej disco polo. Jako wierny słuchacz radia SuperNova mam podobne odczucia co pan - przyznaje w rozmowie z nami Zbigniew Benbenek, szef Grupy ZPR Media, do której należy rozgłośnia. - To bardzo fajne, spójne, melodyjne radio, w którym pojawia się sporo rytmicznych piosenek, niegranych w innych stacjach. Podoba mi się ten format.

Zmiana nazwy i koncepcji programowej radia SuperNova

Radio SuperNova zadebiutowało w eterze 5 maja 2021 r. i zastąpiło na tych samych częstotliwościach nadające od 1992 r. Radio Wawa. Właściciel informował wtedy, że chciał zmienić nazwę stacji, która początkowo nadawała tylko w Warszawie, by nie kojarzyła się jedynie ze stolicą, skoro program nadaje też w innych miastach Polski. SuperNova oprócz Warszawy jest słyszalna w analogowym eterze także w Ostrołęce, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Wrocławiu, Jeleniej Górze, Opolu, Trzebnicy, Nowym Sączu, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Koninie oraz w Kielcach.

Gdy uruchamiano radio SuperNova, zapowiadano, że w stacji pojawią się "najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które emocjonują słuchaczy". Ramówkę miały wypełnić rodzime hity z lat 80., 90. i tych, które powstały po roku 2000. SuperNova zapowiadała, że postawi także na promocję nowych brzmień i art popu.

Po dziewięciu miesiącach stacja zmieniła koncepcję. - Przeprowadziliśmy szczegółowe badania preferencji naszych słuchaczy i w konsekwencji wprowadzamy kolejny etap zmian programowych, m.in. w zakresie brzmienia stacji - mówił na początku lutego Paweł Szaniawski, prezes w spółkach, do których należą koncesje Radia SuperNova. - Poszerzamy naszą bazę muzyczną. Stawiamy na muzykę wyrazistą, różnorodną, ale zarazem spójną i energetyczną. Będzie to miks pozytywnej i dynamicznie brzmiącej muzyki, zarówno starsze hity z lat 90. aż po utwory współczesne, melodyjny rock, pop i dance. W rezultacie stacja zaczęła grać również disco polo (które było obecne w Wawie), pasma zostały wydłużone, zniknęła publicystyka nadawana w południe, a audycje w większości straciły nazwy.

Piosenki dobierane na podstawie badań

Zapytaliśmy Annę Paluszek, dyrektor programową radia SuperNova, dlaczego od listopada na tej antenie jest mniej muzyki disco polo i czy ma to związek z gorszymi wynikami słuchalności. - Piosenki pojawiające się na naszej antenie są dobierane pod kątem preferencji słuchaczy na podstawie systematycznie przeprowadzanych badań. Tak postępuje większość stacji radiowych. Muzyka różni się z miesiąca na miesiąc - odpowiedziała wymijająco Anna Paluszek.

Nie dowiedzieliśmy się od niej, czy stacja planuje całkowicie wycofać disco polo ze swojej playlisty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska