SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Szczecin bez reklam miejskich przewoźników. Nowa prowadząca poranki

W Radiu Szczecin w najbliższym czasie nie będą się reklamowały miejskie spółki transportu publicznego ani ratusz. Konkurs dla słuchaczy przed rozstrzygnięciem przerwała Dolina Charlotty. W porannej audycji Grzegorza Piepke i Bartłomieja Czetowicza zastąpiła Beata Użarowska.

Ostatnia kampania Tramwajów Szczecińskich na antenie Radia Szczecin zakończyła się zgodnie z planem w zeszłą niedzielę. Jak usłyszeliśmy w spółce, w najbliższym czasie nie są planowane jakiekolwiek działania reklamowe w stacji. Firma nie komentuje, czy ma to związek z falą krytyki, która spadła na rozgłośnię - z powodu publikacji jej naczelnego Tomasza Duklanowskiego - po śmierci syna posłanki PO Magdaleny Filiks.

Hanna Pieczyńska z Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl, że ZDTiM oraz dwie spółki miejskie odpowiadające za transport autobusowy w mieście nie realizowały ostatnio ani nie mają zaplanowanych kampanii w Radiu Szczecin. - Również Urząd nie zleca aktualnie żadnych kampanii reklamowych w Radiu Szczecin - przekazał nam Dariusz Sadowski z centrum informacji w ratuszu.

Atmosfera wokół rozgłośni jest przyczyną przerwania konkursu realizowanego w niej przez hotel Dolina Charlotty. - Konkurs był emitowany na antenie, natomiast nie przekazaliśmy jeszcze voucherów na pobyt w naszym obiekcie - wyjaśniono nam w dziale marketingu hotelu.

- Współpraca została odłożona na bliżej nieokreślony termin, który jeszcze nie został ustalony. Obydwie strony doszły do wniosku, ze nie jest to odpowiedni moment na wzajemne reklamowanie swoich usług - dodano.

Radio Szczecin straciło kilku reklamodawców

W minionym tygodniu współpracę reklamową z Radiem Szczecin zerwało kilka firm, m.in. należąca do Agory sieć kinowa Helios, firma deweloperska Ronson i sieć sklepów Castorama.

Z rozgłośnią nie zamierza już współpracować agencja Your Events Art. W komunikacie uzasadniła to „nieetycznymi i nieakceptowalnymi przez YEA! działaniami Radia Szczecin oraz upolitycznieniem stacji”, zaznaczając, że jej bojkot będzie obowiązywał „dopóki w redakcji jakąkolwiek funkcję będzie pełnił obecny naczelny”.

W ostatnich dniach na antenie pozostały spoty niektórych lokalnych i regionalnych firm z różnych branż, a także instytucji państwowych, które promują m.in. rozliczanie PIT-u i programy pomocowe.

Na fanpage’u facebookowym „Oni reklamują się u Tomasza Duklanowskiego” zachęcającym bo bojkotowania Radia Szczecin zasugerowano, że w stacji miały pojawiać się spoty firmy deweloperskiej Vastbouw Polska, mimo że nie zlecono ich emisji. - Za działania marketingowe Radia Szczecin nie możemy brać odpowiedzialności i nie zamierzamy - podkreśliła spółka.

Beata Użarowska w porannym paśmie

Pod koniec zeszłego tygodnia wypowiedzenia złożyli Grzegorz Piepke i Bartłomiej Czetowicz, którzy prowadzili w stacji poranną audycję. Piepke ze słuchaczami pożegnał się w piątkowym wydaniu.

Kilka dni wcześniej obaj na Instagramie zwrócili uwagę na falę hejtu wymierzoną w cały zespół Radia Szczecin. - Czara goryczy przelała się w 100 proc. Pomimo tego, że jesteśmy od tego, żeby was budzić dobrą energią, ta energia też z nas zeszła. Nie godzimy się na to w żadnym stopniu - podkreślił Piepke. - Mamy nadzieję na jak najszybsze wyjaśnienie sprawy i że winni tej całej sytuacji poniosą karę - dodał Czetowicz.

Od poniedziałku poranne pasmo, nadawane od 5:30 do 9:00, prowadzi Beata Użarowska. Ze stacją jest związana od 2012 roku, oprócz prowadzenia audycji była wydawczynią serwisów informacyjnych i realizatorką. Wcześniej pracowała w szczecińskich redakcjach Radia Plus i Radia VOX FM.

Z reklam 15 proc. wpływów Radia Szczecin

Według badania Radio Track od maja do października ub.r. Radio Szczecin miało 13,4 proc. udziału w rynku słuchalności w tym mieście (wobec 11,9 proc. rok wcześniej), ustępując jedynie RMF FM.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Sprzedaż oferty reklamowej zapewnia nieco ponad 15 proc. przychodów Radia Szczecin. W 2021 roku z abonamentu i rekompensaty stacja uzyskała 13,36 mln zł, a z reklam i sponsoringu - 2,64 mln zł, natomiast rok wcześniej było to odpowiednio 13,23 i 2,38 mln zł.

Rok do roku przychody rozgłośni zwiększyły się o 2,5 proc. do 16,15 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 4 proc. do 14,45 mln zł zysk netto zmalał z 999,3 do 842 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Radio Szczecin bez reklam miejskich przewoźników. Nowa prowadząca poranki

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fgh
Nie wiem skąd WM bierze dane słuchalności Radio Track ale badanie sierpień 22 do styczeń 23 wykazuje 16,4% słuchalności. Po co manipulować danymi które można sprawdzić w 2 minuty.
odpowiedź
User
Piotr
Za chwilę słuchalność zleci do 2-3 procent lub jeszcze mniej. Brawo Kaczyński za rozwalenie kolejnego medium. Będziecie siedzieć za działanie na szkodę spółki publicznej. Osobiście złoże doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa niegospodarności w spółce państwowej.
odpowiedź
User
cóż
cóż, zawsze znajdzie się jakaś Użarowska
odpowiedź