SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio więcej z reklam: Trójka o połowę, Jedynka trzy razy (TOP 10)

W październiku br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 15,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty tych przychodów osiągnęły Jedynka i Trójka, a jako jedyne z czołówki spadki zanotowały regionalne rozgłośnie sieci Eska.

Radio więcej z reklam: Trójka o połowę, Jedynka trzy razy (TOP 10)

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych zanotowały w październiku prawie taki sam wzrost w skali roku z uwzględnieniem autopromocji, jak bez niej. W tym pierwszym przypadku przychody zwiększyły się o 15,8 proc., a w drugim - o 15,5 proc. Natomiast wydatki na autopromocję były o 4,1 proc. większe niż rok wcześniej.

>>> Duży wzrost Trójki, tracą Jedynka i RMF FM

Zdecydowanie największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku osiągnęła Jedynka (Polskie Radio) - dokładnie 187,6 proc. Powyżej średniej dla wszystkich stacji swoje wpływy zwiększyły też Trójka (Polskie Radio) - o 52,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 22 proc., i Eska Rock (Grupa Radiowa Time) - o 19 proc.

Mniejsze wzrosty przychodów z reklam osiągnęły Radio ZET (Eurozet) - 11,9 proc., oraz TOK FM (Agora) - 10,9 proc. Nieznacznie więcej niż rok wcześniej zarobiły na reklamach Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - o 3,2 proc., i Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - o 0,4 proc.

>>> Eska umacnia pozycję lidera, zyskują Złote Przeboje

Z kolei spadki wpływów reklamowych w skali roku zanotowały trzy inne stacje sieci Eska. I tak Eska Wrocław zarobiła mniej o 3,4 proc., Eska Warszawa - o 6,8 proc., a Eska Łódź - aż o 18,3 proc. 

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 X.2011X.2010
RMF FM86 373 380 zł70 741 870 zł
Radio ZET50 521 950 zł45 136 845 zł
Program III Polskiego Radia13 983 110 zł9 156 440 zł
Program I Polskiego Radia7 818 450 zł2 718 600 zł
Eska Wrocław4 861 280 zł5 034 522 zł
Eska Warszawa4 471 830 zł4 798 020 zł
TOK FM4 372 605 zł3 941 115 zł
Eska Poznań4 119 976 zł4 103 260 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 921 355 zł3 799 702 zł
Eska Rock3 435 260 zł2 885 070 zł
Eska Łódź2 905 852 zł3 556 358 zł
monitorowane stacje razem277 537 919 zł239 681 781 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją283 822 070 zł245 716 554 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja6 284 151 zł6 034 773 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio więcej z reklam: Trójka o połowę, Jedynka trzy razy (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marjan
czemu wszędzie używacie loga RMFu, nawet przy informacjach na temat innych rozgłośni? Jak dla mnie jawnie promujecie tą stację
odpowiedź
User
adamski
Liderem wzrostu jest jedynka a promujecie to żółte logo. O co chodzi???? Kiszka albo fantastycznie zarabiacie na produkt plejsmencie.
odpowiedź
User
Adam_sh
Przecież zawsze tak było, że wirtualne wspierały eReFen... odkąd pamiętam tak jest..
odpowiedź