SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trójka z najniższą słuchalnością od 15 lat, Jedynka najbardziej w dół

W okresie od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Liderem wśród spadków była Jedynka, a siostrzana Trójka odnotowała najgorszy wynik od 15 lat - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lutego do kwietnia 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,3 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 1,5 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 11,8 proc. (udział tej stacji względem fali luty-kwiecień 2018 zmalał o 0,6 pkt. proc.).

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Czwarte miejsce zajęła publiczna Jedynka. Udział PR1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,2 pkt. proc. do 5,8 proc.

Trójka z najgorszym wynikiem od 15 lat

Ex aequo na piątej lokacie uplasowały się stacje Audytorium 17 i Trójka, których średni udział w badanej fali wyniósł po 5 proc. (po spadku o odpowiednio 0,2 pkt. proc. i 0,7 pkt. proc.). Program 3 Polskiego Radia zanotował najniższy wynik słuchalności od 15 lat - w fali luty-kwiecień 2004 rozgłośnia zanotowała 4,9 proc. udziału.

Na początku sierpnia ub.r. rada nadzorcza Polskiego Radia zawiesiła w czynnościach Jacka Sobalę, prezesa spółki. Czasowo tę funkcję objął Andrzej Rogoyski, przewodniczący RN. Nowy prezes publicznej rozgłośni miał zostać wybrany w środę, 7 listopada ub.r., ale w ostatniej chwili zostało odwołane posiedzenie RMN, a RN oddelegowała do tej funkcji Andrzeja Rogoyskiego na kolejny okres. Spotkanie Rady Mediów narodowych ostatecznie odbyło się w czwartek, 22 listopada, na którym Rogoyski już na stałe został szefem rozgłośni. Od końca stycznia Programem I Polskiego Radia kieruje Agnieszka Kamińska - dotychczas pełniąca funkcję zastępcy dyrektora Polskiego Radia 24 (na stanowisku szefa Jedynki zastąpiła Michała Mońko).

Dużymi wzrostami - o 0,3 pkt. proc. - pochwalić się mogły również Złote Przeboje (do 2,9 proc. udziału), Radio Wawa (do 1,8 proc.) i Meloradio (do 1 proc.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trójka z najniższą słuchalnością od 15 lat, Jedynka najbardziej w dół

50 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
No cóż , dobra zmiana... sam nie słucham 3 od trzech lat,niestety. Piss wszystko psuje , wszytko co dotknie zamienia w pył.
odpowiedź
User
Marek
Nie ważna jest liczba słuchaczy ale ich jakość. A ta w Trójce jest coraz lepsza. Nie ma co walczyć o lewaków czy rozkapryszonych sluchaczy z duzych miast. To jest wieloletni plan aby odmienić obraz mediów publicznych i wszystko jest zgodnie z planem.
odpowiedź
User
Antymonopolista
Wzywamy obóz "dobrej zmiany", a w szczególności UOKiK oraz KRRiT do wszczęcia procedury, by doprowadzić do ukarania RMF FM za nieuczciwe praktyki monopolistycznych, nadużywanie dominującej pozycji rynku radiowego oraz manipulacje jeszcze większe niż TVN, GW i Newsweek razem wzięte. Wiadomo, że RMF-ów słuchają tylko lewaki.
14 84
odpowiedź
User
Hanys
Z tych różnych artykułów wynika, że Trójka od 2 lat powinna mieć ujemną słuchalność.
20 44
odpowiedź
User
Nietzsche
Nie ważna jest liczba słuchaczy ale ich jakość. A ta w Trójce jest coraz lepsza. Nie ma co walczyć o lewaków czy rozkapryszonych sluchaczy z duzych miast. To jest wieloletni plan aby odmienić obraz mediów publicznych i wszystko jest zgodnie z planem.


A jak "plan" się uda, to już nie będzie niczego...
76 8
odpowiedź