SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ranking aplikacji mobilnych 2017 - na czele YouToube i Messenger, znakomity rok Rossmanna (TOP20)

W 2017 roku najpopularniejsze pod względem zasięgu aplikacje mobilne w Polsce to YouTube, Messenger i Facebook - wynika z danych Spicy Mobile, przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Największym wzrostem zasięgu w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku może zaś pochwalić się aplikacja sieci drogerii Rossmann.

fot. Flickr.comArticle

Polacy w ubiegłym roku najczęściej korzystali z aplikacji społecznościowych, zakupowych, gier oraz komunikatorów. Brakuje za to aplikacji informacyjnych.

- Generalnie, coraz więcej ruchu mobilnego jest konsumowanego przez aplikacje kosztem stron www. Wyjątkiem od tej reguły są treści newsowe i informacyjne - zdecydowanie częściej poszukiwane przez użytkowników na stronach mobilnych niż w dedykowanych aplikacjach - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Artur Zawadzki, współzałożyciel Spicy Mobile.

Prezentowane dane obejmują użytkowników telefonów i tabletów z systemem operacyjnym Android. Ranking topowych aplikacji w 2017 roku otwiera YouTube, którego zasięg utrzymywał się ponad 60-procentowym poziomie na przestrzeni dwunastu miesięcy ubiegłego roku. W tym okresie, najlepszym miesiącem był dla aplikacji kwiecień, kiedy osiągała 69,91 proc. zasięgu. Kolejne dla miejsca należą do Messengera i Facebooka - ich zasięg w skali roku 2017 przekracza 40 procent. To nie jedyna aplikacja serwisu Marka Zuckerberga - na miejscu szóstym znalazł się Instagram. Jego największy konkurent - Snapchat - w zestawieniu znalazł się na końcu pierwszej dziesiątki.

Silną reprezentację w pierwszej dwudziestce aplikacji mają także komunikatory, na czele ze wspomnianym Messengerem.

Poza aplikacją pocztową Gmail, z której korzystało średnio ok. 30% użytkowników, są to komunikatory Messanger, WhatsApp Messenger, Hangouts, Skype oraz Viber. Dla dwóch z nich - Hangouts oraz Skype - odnotowaliśmy tendencję spadkową. W ciągu ostatnich dwóch lat Skype stracił w Polsce wielu użytkowników mobilnych. Dla przypomnienia, w styczniu 2016 r. jego zasięg wynosił blisko 18%. Z kolei w grudniu 2017 r. jego wynik to nieco ponad 7%. Na stałym poziomie utrzymuje się z kolei popularność aplikacji WhatsApp Messenger - wyjaśnia Zawadzki.

Spośród aplikacji zakupowych, na szczególną uwagę zasługują dwie - Rossmann (miejsce 14. zestawienia) oraz AliExpress Shopping App (miejsce 11.). Zasięg pierwszej nie przekraczał na początku 2017 roku 0,5 proc., by w grudniu osiągnąć wynik ok. 14 proc. Artur Zawadzki uważa, że to zasługa atrakcyjnych benefitów dla użytkowników oraz przemyślanych działań marketingowych.

- W ciągu zaledwie kilku miesięcy aplikacja sklepu Rossmann znalazła się w gronie najpopularniejszych aplikacji mobilnych w Polsce. Jej sukces wiąże się z przemyślaną strategią marketingową – uruchomieniem wiosną ubiegłego roku programu adresowanego do stałych klientów drogerii oraz promocją aplikacji przy kasach w sklepach stacjonarnych. W ramach Klubu Rossmann klubowicze otrzymują wiele korzyści – poprzez aplikację jako pierwsi dowiadują się o nowych promocjach, mogą też skorzystać z atrakcyjnych zniżek, czy zrobić zakupy w sklepie on-line - komentuje Artur Zawadzki.

Popularność chińskiej aplikacji m-commerce wynika zdaniem eksperta Spicy Mobile z powiązaniem z popularną w Polsce platformą zakupową AliExpress.

- W przeciwieństwie do aplikacji Rossmann nie była ona dotąd wsparta żadnymi widocznymi działaniami promocyjnymi - zresztą podobnie jak sama platforma zakupowa. Niemniej to wystarczyło. Koniec 2017 r. chiński gigant może zaliczyć do wyjątkowo udanych – w listopadzie z aplikacji mobilnej AliExpress Shopping App korzystał już co siódmy użytkownik urządzenia mobilnego z systemem Android (zasięg 13,62%), zaś w grudniu co ósmy (11,86%) - wskazuje Artur Zawadzki.

W rankingu znalazły się także trzy gry - Subway Surfers, Pou oraz My Talking Tom (mechanika dwóch ostatnich opiera się na opiece nad zwierzęciem).

Prezentowane wyniki pochodzą z badania Mobience – projektu badawczego realizowanego przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile. Dane obejmują użytkowników telefonów i tabletów z systemem operacyjnym Android. Celem badania jest poznanie  korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne: telefony i tablety. Badanie Mobience jest badaniem pasywnym. Pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ranking aplikacji mobilnych 2017 - na czele YouToube i Messenger, znakomity rok Rossmanna (TOP20)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pozdro
Nie ma się czym chwalić, molochy zawładnęły światem. P.S. mesendżer nie jest do niczego potrzebny jak ma się przeglądarkę, chyba że do rozmów wideo.
odpowiedź
User
Tomek
Dzień dobry. Bardzo proszę o podanie nazwy tego zwierzaka, którym opiekujemy się w grze POU. Nazwa wypadła mi z głowy i nie daje mi to spokoju. Z góry dziękuję!
odpowiedź
User
Ciekawy
Czy są takie dane ale w odniesieniu do innych krajów UE?
odpowiedź