SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RB, właściciel Vanisha i Durexu zmienia nazwę na Reckitt

Firma RB (dawniej Reckitt Benckiser), do której należą takie marki, jak Finish, Vanish, Durex czy Nurofen zmienia nazwę na Reckitt. Kompleksowy rebranding, w tym nową identyfikację wizualną, stworzyła agencja brandingowa Havas Conran Design Group.

Article

Firma podaje, że przebudowa tożsamości korporacyjnej jest kluczowym kamieniem milowym w trwającej drodze organizacji do transformacji w kierunku zrównoważonego wzrostu. Podkreśla, że nowa tożsamość i ikonografia marki są bardziej rozpoznawalne i oparte na celu firmy: ochronie, leczeniu i pielęgnowaniu w nieustannym dążeniu do czystszego i zdrowszego świata.

Miguel Veiga-Pestana, starszy wiceprezes ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju, powiedział: - Marka jest widocznym symbolem naszego korporacyjnego celu i zmian, jakie zaszły w całej firmie podczas naszej podróży do transformacji. Nazwa odzwierciedla obecne, powszechne użycie Reckitt i jest jaśniejsza, prostsza i łatwiejsza do zapamiętania, zachowując jednocześnie pozytywne skojarzenia z dziedzictwem firmy.

Komentując nową tożsamość, Jo Osborn, wiceprezes ds. komunikacji wewnętrznej i marki korporacyjnej, mówi: - Od Dettol do Lysol, od Nurofen do Durex i od Finish do Vanish, każdego dnia sprzedajemy ludziom ponad 20 milionów naszych zaufanych produktów. Nasza nowa tożsamość Reckitt pozwoli nam lepiej przekazywać światu nasze cele korporacyjne i robić to w sposób, który jest potężny, spójny i wpływowy .

Kompleksowy rebranding, obejmujący nową identyfikację wizualną, został stworzony i nadzorowany przez agencję brandingową Havas Conran Design Group. Proces ten  obejmuje, takie elementy jak:

- Nowa nazwa i logo - litera R w sercu symbolu oznacza  jedność, siłę i nieustępliwą pogoń, zainspirowaną celem Reckitta, jakim jest ochrona, leczenie i pielęgnowanie. Wskazuje na rolę Reckitta w świecie jako partnera i katalizatora pozytywnej transformacji. Symbol przypominający muszlę ma dawać poczucie ochrony i nawiązuje do świata przyrody.

- Rozwinięta paleta kolorów - charakterystyczny i rozpoznawalny „Energy Pink” jest głównym kolorem marki Reckitt, oznaczającym jej wieczną energię - podczas gdy kolory drugorzędne odzwierciedlają portfolio produktów i połączenie z czystszym i zdrowszym światem.

- Typografia na zamówienie - nowy, robiony na zamówienie krój pisma „Energy” jest charakterystyczny, przystępny i unikalny dla marki Reckitt.

- Fotografia - nowe zasady i kategorie fotografii ilustrują, jak wszystko, co robi Reckitt, jest połączone i ma wpływ na świat. Autentyczne, dostępne i aktywne obrazy pokażą, jak zmiana zaczyna się od jednostki, namacalny wpływ, jaki Reckitt ma na życie ludzi, siłę jego partnerstw i zrozumienie zmieniającego się świata.

Wdrożenie nowej marki nastąpi w ciągu trzech lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RB, właściciel Vanisha i Durexu zmienia nazwę na Reckitt

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amman
Awkward LOL
odpowiedź