Reklama Marks&Spencer zakazana. Promuje niezdrowo szczupłe modelki

Brytyjski organ nadzorujący reklamę Advertising Standards Authority (ASA) podtrzymał skargę, że sieć Marks & Spencers wykorzystała "niezdrowo szczupłą" modelkę do reklamowania ubrań w swojej aplikacji.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklama Marks&Spencer zakazana. Promuje niezdrowo szczupłe modelki

W swoim orzeczeniu w sprawie reklamy M&S, ASA stwierdziła, że modelka "wydawała się niezdrowo szczupła" i stwierdziła, że reklama była "nieodpowiedzialna".

"Poza modelki i wybór ubrań sprawiły, że reklama sprawiała wrażenie, że modelka jest niezdrowo szczupła" – stwierdził organ nadzorczy, orzekając, że narusza to kodeks reklamowy. Zapisy w nim stanowią, że "komunikaty marketingowe muszą być przygotowywane w poczuciu odpowiedzialności wobec konsumentów i społeczeństwa".

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Toronto na temat reklam w czasopismach z udziałem modelek wykazało, że "chude kobiety" w reklamach miały natychmiastowy negatywny wpływ na samoocenę kobiet.

ASA otrzymała cztery skargi dotyczące różnych reklam M&S, ale uwzględniła tylko jedną i zakazała ich używania w aplikacji przez firmę.

M&S poinformował, że jej inkluzywna odzież damska reprezentuje pełne spektrum rozmiarów, od ośmiu do 24, dodając, że traktują obawy dotyczące przedstawiania obrazu ciała w swoich reklamach "bardzo poważnie".

Na początku tego roku brytyjska Międzypartyjna Grupa Parlamentarna ds. Zaburzeń Odżywiania opublikowała raport opisujący "alarmujący" wzrost zaburzeń, takich jak anoreksja i bulimia, w ciągu ostatniej dekady, dodając, że zaburzenia odżywiania mają "jedną z największych luk w leczeniu we współczesnej opiece zdrowotnej".

Według badania z 2023 r. ponad jedna na dziesięć osób w wieku 17-19 lat i jedna piąta młodych kobiet ma zaburzenia odżywiania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style