SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama Stymenu z seksownymi asystentkami dyskryminuje kobiety, ale nieszkodliwa dla dzieci (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że telewizyjny spot suplementu diety Stymen (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) kreuje negatywny wizerunek kobiety, ale nie stanowi zagrożenia dla oglądających go dzieci. Stowarzyszenie Twoja Sprawa wyraziło oburzenie na tę decyzję.

Article

Akcja spotu promującego Stymen, suplement diety polepszający potencję sensualną u mężczyzn, rozgrywa się w biurze. Bohaterami są mężczyzna wyglądający jak menedżer i otaczające go trzy kobiety ubrane w dość seksowne, obcisłe stroje biurowe (eksponowane pod koniec filmiku, gdy czytany jest komunikat zachęcający do przeczytania ulotki lub konsultacji z lekarzem przed zażyciem suplementu).

Rada Reklamy z jednej strony uznała, że spot dyskryminuje kobiety, ponieważ przedstawia je w seksualnych pozach, na granicy wulgarności , tym samym kreując negatywny wizerunek kobiety. Jednocześnie stwierdziła, że skoro reklama była emitowana w telewizji po godz. 21, to nie zagraża ona moralnemu, psychicznemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, tak więc kampania była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Twoja Sprawa na swoim fanpage’u facebookowym nie kryją oburzenia decyzją Rady Reklamy. - Co mówi Rada Reklamy? Tak - reklama rzeczywiście dyskryminuje kobiety, ale równocześnie stwierdza, że kampania była prowadzona... zgodnie z dobrymi obyczajami. Wniosek? Pokazywanie treści dyskryminujących kobiety jest zgodne z dobrymi obyczajami????? - zapytali. - Szanowni Państwo Arbitrzy (Wojciech Tomczak, Patrycja Giurko i Wojciech Piwocki). O co Państwu chodzi? Czy pokazanie kobiet w takiej roli w miejscu pracy jest zgodne z dobrymi obyczajami??? Można dyskryminować, byle odbywało się to po 21.00??? Powiedzcie to wprost - zaapelowali.

Stowarzyszenie zapowiada, że będzie prowadzić w tej sprawie dalsze działania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Stymenu z seksownymi asystentkami dyskryminuje kobiety, ale nieszkodliwa dla dzieci (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, pierdzixy i sralixy królują w reklamach... niestety!
14 10
odpowiedź
User
Paweł
Wielokrotnie widziałem ten spot reklamowy w TV przed godziną 21:00, więc stwierdzenie "Jednocześnie stwierdziła, że skoro reklama była emitowana w telewizji po godz. 21, to nie zagraża ona moralnemu, psychicznemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży, tak więc kampania była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami." mija się z rzeczywistością.
17 8
odpowiedź
User
finał
Wyjątkowo jednoznaczny komunikat: rżnij wszystko co się rusza w twoim otoczeniu, a pracę dawaj tylko d...dajkom.
15 8
odpowiedź