SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Frugo, Euro RTV AGD, Smart, Kronenbourg, IKEA (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam minionego tygodnia tym razem znalazły się dwie polskie i trzy zagraniczne kampanie. Są to rodzime spoty Frugo i Euro RTV AGD oraz zagraniczne produkcje promujące Smarta, piwo Kronenbourg oraz sklepy IKEA.

Article

Frugo: „Frugolution”

Nowa kampania Frugo, już nie autorstwa PZL, agencji odpowiedzialnej za kultowe reklamy tego napoju, jest również ciekawa jak te poprzednie. Postawiono na bunt i drapieżność, pokazując w niej sytuacje, których nikt nie wyreżyserował. Taka spontaniczność fajnie gra.

FoodCare po wielu miesiącach przerwy wrócił z nową kampanią reklamową Frugo, związaną przede wszystkim z nową identyfikacją wizualną tej marki. Odświeżono logotyp i etykiety napoju oraz wprowadzono nowe hasło główne: „Follow your colour”. Butelki plastikowej oraz wodę Frugo Juicy Water o smaku cytryny i truskawki.

Od początku lipca prowadzona jest kampania reklamowa pod hasłem „Frugolution”. Ma podkreślać buntowniczy, młodzieżowy charakter marki, dlatego w reklamach występują młode osoby wyrażające się na różne sposoby (ubrania, tatuaże, graffiti) poprzez kolory. Spot został nakręcony bez z góry narzuconego scenariusza a pomysły generowane były na bieżąco podczas kręcenia spotów. Sceneria to miejsca, gdzie młodzież rzeczywiście spędza wolny czas.

Nowa kampania obejmuje telewizję (15-sekundowe spoty i 8-sekundowe billboardy sponsorskie w TVN, Polsacie i kanałach tematycznych popularnych wśród młodych osób, m.in. MTV, Viva i 4fun), internet (reklamy i inne aktywności m.in. w serwisach Facebook, YouTube, Demotywatory.pl, Kwejk.pl, Player.pl), outdoor, punkty sprzedaży (materiały POS) oraz eventy. W telewizji spoty będą emitowane do połowy sierpnia.

Agencje: Grey Group Poland (kreacja), Shootme (produkcja), 365PR (public relations), Intermedia (media)


Smart: przeklinające dzieci

Sympatyczna reklama. Zabawne, często wręcz śmieszne, a jednak jakże prawdziwe zachowania dzieci, z którymi spotykamy się na co dzień stały się tłem reklam samochodu. Trudno nie zauważyć tej reklamy.

Bohaterami najnowszej reklamy promującej samochody marki Smart w Stanach Zjednoczonych są kilkuletnie dzieci. Pokazano w niej, jak każde z nich wypowiada niecenzuralne słowa. Na początku reklamy pojawia się ostrzeżenie: „Kontrola rodzicielska: Poniższa reklama zawiera wulgarne słowa”.

W 45-sekundowym spocie pokazano kilkoro dzieci w wieku przedszkolnym w różnych sytuacjach, m.in. głównie podczas zabawy, ale też w trakcie jazdy autem. Niektóre z dzieciaków krzyczą, jedno mówi „son of the bitch”, inne pokazuje środkowy palec przez szybę samochodu, kolejna dziewczynka wprost do kamery krzyczy” Holy fucking shit!”. Po kilku takich ujęciach na białym tle pojawiają się słowa: „Kiedy prowadzisz zły samochód, uczysz złych słów”. Zaraz potem pokazane jest ujęcie dużego terenowego auta, które próbuje zaparkować równolegle do osi jezdni pomiędzy dwoma już zaparkowanymi samochodami. W tle słychać jak jego kierowca klnie mówić „For fuck's sake”. Następnie na ekranie pojawia się samochód marki Smart, który bez problemów parkuje na zatłoczonym parkingu.


Euro RTV AGD: „Eksmitujemy wirusy”

Brawa dla twórców spotu, którzy w kreacji odeszli od niskich cen, pokazywania sprzętu, a bohaterem reklamy uczynili zabawnego animowanego stworka. Z pewnością ta reklama zapadnie na dłużej w pamięci niż te bijące po oczach wiecznie niskimi cenami.

Sieć elektromarketów Euro RTV AGD zaczęła promocję „Eksmitujemy wirusy” obejmującą darmowy pakiet ochrony antywirusowej. W ramach promocji przy zakupie każdego smartfonu, tableta lub komputera w sklepach stacjonarnych i serwisie internetowym Euro RTV AGD dodawany jest za darmo pakiet antywirusowy McAfee. Oferta będzie obowiązywać do końca sierpnia. Wspierająca to kampania reklamowa pokazuje dramatyczną sytuację animowanego wirusa, który musi wynieść się z komputera. Spot jest emitowany w internecie (m.in. w serwisach VoD), akcja obejmuje też materiały POS w sklepach Euro RTV AGD.

Agencje: Lemon Sky J. Walter Thompson Poland(strategia, kreacja), Xantus (produkcja).


Kronenbourg 1664: „lebigswim”

Fajna koncepcja na wykorzystanie znanej osoby w reklamie piwa. Jak widać - by przekonać konsumentów do marki niekoniecznie trzeba pokazywać, jak znany piłkarz delektuje się piwem. O wiele ciekawszym rozwiązaniem jest złożona przez niego deklaracja.

Były piłkarz Eric Cantona w nowej reklamie piwa Kronenbourg 1664 (produkowanego przez Heinekena) obiecuje, że przepłynie kanał angielski, jeśli 10 tys. Brytyjczyków potwierdzi, że piwo to jest najlepsze na świecie.  Kampania prowadzona jest pod hasłem „lebigswim”. Powstały cztery spoty.

W pierwszym, którego emisję właśnie rozpoczęto, pokazano piłkarza, jak siedzi za biurkiem i składa deklarację przepłynięcia kanału. Asystuje mu zakonnica trzymającą mapę tego regionu. Kolejne reklamy mają pojawić się w najbliższych tygodniach. Za kreację reklamy odpowiada Simon Lotze, za kierownictwo artystyczne - Miguel Nunes.

Obecne działania obejmują portale społecznościowe, m.in. YouTube. Potem mają być prowadzone także w serwisach VoD.

Agencja: Ogilvy&Mather London (kreacja), Starcom MediaVest Group (media)


IKEA: „Wonderful day”

Autorzy spotu w sprytny i zabawny sposób zaprezentowali zalety kuchni IKEA - dla uroczych małp i małpiątek stała się ona źródłem radości i ekscytacji. Niebanalnie, inaczej niż zwykle.

W rozpoczętej 11 lipca  kampanii reklamowej IKEA promuje głównie meble kuchenne i wyposażenie kuchni.

Akcja spotu rozgrywa się w sercu dżungli, a jej bohaterami są małpy. Ich całe stado odkrywa gdzieś pośrodku dżungli kuchnię Ikea, w pełni wyposażoną w kuchenne meble i sprzęty. I wtedy rozpoczyna się najlepsza dla nich zabawa a odkryta kuchnia staje się placem zabaw. Małpy skaczą z lampy na lampę, okręcają kurki od kranu, bawią się potrawami, odkrywają pełną bananów lodówkę. Reklama kończy się słowami „Odkryj na nowo radość z kuchni”. Kampania obejmuje telewizję, internet, social media, outdoor i reklamy prasowe.

Agencja: Mother London (kreacja), Vizeum (media)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Frugo, Euro RTV AGD, Smart, Kronenbourg, IKEA (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam023
Co jest sympatycznego w tym, że kilkuletnie dzieci przeklinają? Dla mnie to jest tragiczne. I raczej dziecko nie nauczy się tak szybko przekleństw, kiedy jedzie z ojcem, a ten przeklnie ...
9 9
odpowiedź
User
Peniol
Co za ciepła klucha to pisała xd zero charakteru.
8 8
odpowiedź
User
User
Czyli jak ktoś nie mówi, tego, co ty, to znaczy, że nie ma charakteru i jest ciepłą kluchą?
Ty za to jesteś charakterniak, bo używasz gimbusiarskiego "xd"?

BTW: powinno być "XD", ale chyba "spieszyło ci się", a ja się nie znam, jestem Januszem i ciepłą kluchą?
Ogaru trochę...
8 8
odpowiedź