SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekord oglądalności TVP ABC, wzrost o 56 proc. Rosną Polsat JimJam i Nick Jr, traci Disney

W sierpniu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych awansowało TVP ABC. Największym wzrostem w grupie 4-12 pochwalić się mogły Nick Jr, TVP ABC i Polsat JimJam, a na przeciwnym biegunie znalazł się Disney Channel.

Średni udział liderującego w rankingu kanału TVP ABC w sierpniu 2016 roku wyniósł 1,03 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. W porównaniu do sierpnia 2015 roku wynik ten zwiększył się o 56,06 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z drugiego. Jednocześnie jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii nadawania.

Na drugą pozycję spadł Nickelodeon, którego udział w analizowanym okresie jednak poszedł do góry o 21,52 proc. do 0,96 proc.

Podium uzupełnia Cartoon Network, którego wynik w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 7,84 proc. i uplasował się na poziomie 0,47 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 63,64 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,18 proc. (kanał ten awansował z miejsca 13. na 12.).

Z kolei największy spadek odnotował Disney XD, który w zestawieniu spadł z lokaty 6. na 9. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 33,33 proc. do 0,24 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

sierpień 2015

sierpień 2016

SHR %

SHR %

%

TVP ABC

0,66%

1,03%

56,06%

Nickelodeon

0,79%

0,96%

21,52%

Disney Junior

0,51%

0,47%

-7,84%

Cartoon Network

0,60%

0,46%

-23,33%

Nick Jr

0,30%

0,43%

43,33%

MiniMini+

0,35%

0,40%

14,29%

Disney Channel

0,48%

0,28%

-41,67%

Nickelodeon HD

0,22%

0,25%

13,64%

Disney XD

0,36%

0,24%

-33,33%

BBC Cbeebies

0,23%

0,19%

-17,39%

Boomerang

0,25%

0,19%

-24,00%

Polsat JimJam

0,11%

0,18%

63,64%

teleTOON+

0,13%

0,12%

-7,69%

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w sierpniu 2016 roku należało do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem sierpnia 2015 roku zwiększył się o 8,81 proc. i wyniósł 9,76 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy, którego udział wzrósł o 26,34 proc. i wyniósł 8,73 proc.

Na trzecią lokatę spadł TVN. Jego udział zmalał o 0,61 proc. do 8,09 proc.

Czwarte miejsce (po awansie z szóstego) zajął kanał TVP ABC, zyskujący 63,29 proc. do 7,25 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia Puls 2, który rok wcześniej był czwarty. Kanał ten zanotował jednak wzrost udziału o 3,75 proc. do 6,37 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,30 proc. udziału; w dół o 19,48 proc.), Nick Jr (4,01 proc. udziału; + 75,88 proc.) i Disney Junior (3,07 proc.; - 17,47 proc.).

Warto dodać, że w top 23 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Stacja

Wszyscy 4-12

Dynamika

sierpień 2015

sierpień 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat

8,97%

9,76%

8,81%

Nickelodeon

6,91%

8,73%

26,34%

TVN

8,14%

8,09%

-0,61%

TVP ABC

4,44%

7,25%

63,29%

Puls 2

6,14%

6,37%

3,75%

Cartoon Network

5,34%

4,30%

-19,48%

Nick Jr

2,28%

4,01%

75,88%

TV4

3,70%

3,55%

-4,05%

Disney Junior

3,72%

3,07%

-17,47%

TVP1

3,20%

3,02%

-5,63%

MiniMini+

2,65%

3,00%

13,21%

TVP2

2,70%

2,86%

5,93%

Nickelodeon HD

1,66%

2,17%

30,72%

Disney XD

3,12%

2,10%

-32,69%

TV Puls

2,09%

1,97%

-5,74%

TVN7

1,36%

1,94%

42,65%

Disney Channel

3,71%

1,78%

-52,02%

Boomerang

2,29%

1,69%

-26,20%

TV6

1,48%

1,32%

-10,81%

TTV

1,19%

1,22%

2,52%

BBC Cbeebies

1,73%

1,16%

-32,95%

Polsat JimJam

0,65%

1,10%

69,23%

teleTOON+

1,13%

0,97%

-14,16%

Eska TV

0,83%

0,95%

14,46%

Polo TV

1,76%

0,94%

-46,59%

Polsat 2

1,12%

0,82%

-26,79%

Stopklatka

0,48%

0,54%

12,50%

TVP Seriale

0,46%

0,53%

15,22%

Fokus TV

0,37%

0,46%

24,32%

TVP INFO

0,75%

0,44%

-41,33%

TVN Style

0,55%

0,44%

-20,00%

TVN24

0,59%

0,42%

-28,81%

ATM Rozrywka

0,52%

0,40%

-23,08%

TVP Rozrywka

0,54%

0,37%

-31,48%

Polsat Play

0,52%

0,37%

-28,85%

Polsat Film

0,61%

0,36%

-40,98%

Discovery Channel

0,25%

0,34%

36,00%

TVN Turbo

0,34%

0,34%

0,00%

Polsat Sport News

0,45%

0,33%

-26,67%

Polsat News

0,38%

0,32%

-15,79%

Dołącz do dyskusji: Rekord oglądalności TVP ABC, wzrost o 56 proc. Rosną Polsat JimJam i Nick Jr, traci Disney

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Cieszy mnie taki wynik TVP ABC i życzę kolejnych sukcesów ponieważ to jedna z najlepszych stacji dla dzieci w dodatku bezpłatna. Moje dziecko chętnie ogląda animacje na TVP ABC.
odpowiedź
User
prawnik
Moje dziecko, które na próby włączenia TVP ABC dotąd reagowało prośbą o włączenie "normalnych bajek" (niewykonalną, u dziadków nie ma satelity), ostatnio nawet obejrzało kilkanaście minut. Była to jakaś rosyjska bajka (Maszeńka?). Więc jest jakiś postęp...
odpowiedź
User
bulaj
Hmm, dziwne te zestawienia: najpierw pokazujecie oglądalność kanałów dziecięcych w grupie dorosłej (4+ to jednak przede wszystkim dorośli), a potem pokazujecie oglądalność wszystkich kanałów w grupie dziecięcej. A tak naprawdę żeby pokazać jak wygląda ten segment rynku to przede wszystkim powinniście pokazać wyniki stacji dziecięcych w grupie dzieci. A tam nr 1 to nickelodeon, nr 2 tvp abc a nr 3 cartoon network. Jeśli nie pokazujecie/nie skupiacie się na zestawieniu, które jest kluczowe dla wszystkich którzy działają w tym segmencie rynku, to nie można nazwać Was serwisem branżowym.....
odpowiedź