SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal

Siódma edycja organizowanego przez Telewizję Polsat 'Sopot TOPtrendy Festiwalu' osiągnęła średnią oglądalność na poziomie 2,8 mln widzów, czyli najwyższą w swojej historii. Wpływy reklamowe z koncertów wyniosły ponad 12 mln zł i były o trzy czwarte wyższe niż rok temu.

Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal

Z przygotowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl danych AGB Nielsen Media Research wynika, iż festiwal TOPtrendy 2009 oglądało średnio 2,84 mln widzów, co dało emitującemu go Polsatowi 27,39 proc. udziału w grupie 4+ i 28,01 proc. w komercyjnej grupie 16-49.

Tegoroczny festiwal pokonał w oglądalności imprezę sprzed roku, która do tej pory miała największą widownię spośród wszystkich edycji festiwalu (istnieje od 2003 roku) - obejrzało ją średnio 2,56 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 25,95 proc. (w 4+).

Największą popularnością w tym roku, podobnie jak w zeszłym, cieszyła się nadana w niedzielę VI Sopocka Noc Kabaretowa, którą śledziło 3,6 mln widzów przy udziale na poziomie 33,32 proc.

- Nasze Kabaretony słyną z tego, że są tam wszyscy artyści kabaretowi, a ich urok polega na tym, że każdy z nich może powiedzieć co chce - tłumaczy sukces Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu.

Spory wzrost widowni w stosunku do ubiegłego roku zanotowała festiwalowa sobota podczas której odbył się jubileusz 100-lecia Opery Leśnej oraz koncert Trendy. Transmisje z tych wydarzeń przyciągnęły przed telewizory 2,5 mln widzów i dały Polsatowi 25,87 proc. udziału.

- Koncert jubileuszowy był pomostem pokoleniowym między legendami polskiej sceny muzycznej a młodymi artystami. Wyobrażam sobie, że ludzie oglądali go całymi rodzinami - mówi nam Terentiew. - Natomiast koncert Trendy był bardzo ciekawy, bo był wypadkową różnych gustów muzycznych ludzi, którzy nominowali wykonawców do tego konkursu - dodaje.

Niewiele mniejszą widownią od festiwalowej soboty cieszył się pierwszy dzień imprezy, czyli piątek Pokazane tego dnia koncert Top i recital zespołu GolecuOrkiestra oglądane były średnio przez 2,45 mln widzów, a udział stacji wyniósł 22,83 proc.

Średnio w czasie emisji całego festiwalu TOPtrendy 2009 Polsat był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się TVP 1 z udziałem wynoszącym 18,05 proc., a dalej uplasowały się TVP 2 (15,62 proc.) i TVN (11,68 proc.). Jeszcze większa przewaga Polsatu nad konkurencją była w grupie komercyjnej, gdzie udział zajmującej drugą lokatę Jedynki ukształtował się na poziomie 16,52 proc.

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 12,1 mln zł (dane cennikowe bez rabatów) i były aż o 75 proc. wyższe niż w ubiegłym roku.

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2009 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal 2009
koncertoptrnedy

Widownia poprzednich edycji imprezy
toptrendyhistoria

Oglądalność konkurencyjnych stacji w czasie emisji festiwalu
konkurencjatoptrendy

Profil widza TOPtrendów 2009
profiltoptrendy

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwal

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl