Republika nowym liderem wśród telewizji. O włos wyprzedziła TVP1

To historyczny wynik. W lipcu Republika pierwszy raz w historii została najpopularniejsza stacją wśród wszystkich telewizji. Minimalnie wyprzedziła Jedynkę, która straciła co piątego widza, m.in. dlatego, że rok temu miała Euro 2024 w ramówce.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Republika nowym liderem wśród telewizji. O włos wyprzedziła TVP1

Udział Republiki w lipcu br. w rynku wyniósł 6,81 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, obejmujących także oglądalność poza domem. To oznacza wzrost o 68,6 proc. w porównaniu od lipca ub.r., gdy stacja zaczęła nadawać w telewizji naziemnej, poszerzając zasięg o ósmy multipleks. Wzrostowi widowni sprzyja gorąca sytuacja polityczna. Awans jest spory, bo rok temu zajmowała miejsce szóste.

Na drugie miejsce z pierwszego spadła TVP1 - jej wynik zmalał aż o 21,1 proc. do 6,80 proc. Rok temu główna publiczna stacja mała wyższą oglądalność, bo pokazywała mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej mężczyzn. W tym roku pokazywała mecze Polek w ramach Euro 2025, ale piłce nożna pań daleko jeszcze do oglądalności meczów z udziałem panów.

Trzecie miejsce utrzymał Polsat - jego wynik poszedł w górę z 6,30 proc. do 6,43 proc. Dalej uplasował się TVN, notujący wzrost z 5,33 proc. do 5,50 proc. Piąte miejsce należało do TVP2 z 5,17 proc. udziału (rok wcześniej 5,6 proc.).

Warto podkreślić, że dla głównych anten wakacje to sezon powtórkowy. Nowości programowe planują na jesień.

Druga najpopularniejsza stacja informacyjna – TVN24 – miała w lipcu br. 5,15 proc. udziału, rok wcześniej było to 5,50 proc.

grafika

Polsat liderem w grupie komercyjnej

W grupie widzów od 16 do 59 lat liderem był Polsat z wynikiem 6,76 proc., po wzroście o 3,84 proc. Na drugim miejscu znalazł się TVN, którego udział poszedł w górę z 6,18 proc. do 6,65 proc.

Podium zamyka TVP1 – stacja straciła pozycję lidera, jej udział spadł o ponad jedną trzecią i wyniósł 4,63 proc. Czwarta pozycja należała do TVN7 z 4,20 proc.

Republika była w grupie 16-59 dopiero piąta z 4,10 proc. udziału, miała jednak lepszy wynik od TVP2 (4 proc.). 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]