SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ringier Axel Springer Polska rusza z inicjatywą EqualVoice, chce promować równy głos kobiet i mężczyzn w mediach

Ringier Axel Springer Polska uruchamia inicjatywę „EqualVoice”, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach. Na stronach internetowych należących do wydawcy w oparciu o technologię będzie sprawdzana obecność kobiet i mężczyzn w treściach redakcyjnych.

 

Article

Inicjatywa EqualVoice opiera się na "EqualVoice factor", metryce określającej obecność kobiet i mężczyzn na stronach internetowych serwisów należących do Ringier Axel Springer Polska.

- Łączymy potencjał dziennikarstwa i technologii, żeby głos, zdanie i perspektywa kobiet w mediach wybrzmiały głośniej i równiej. Ringier Axel Springer jako firma odpowiedzialna społecznie i jako jedna z większych grup mediowych w regionie CEE, angażuje się w budowanie świata, który będzie lepszy dla nas wszystkich. Jako partner UN Global Compact aktywnie wspiera cele zrównoważonego rozwoju. Jednym z nich jest właśnie wspieranie równości płci - komentuje Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska.  

Za pomocą platformy cyfrowej Ring Publishing, RASP wdrożył monitoring obecności kobiet w treściach wszystkich swoich serwisów internetowych (m.in. Onet, Business Insider, Newsweek, Forbes), a algorytm będzie automatycznie wskazywał czy dana treść dotyczy kobiet, czy mężczyzn. Technologia ma umożliwić wydawcom stały monitoring statystyk.

- Termin uruchomienia projektu nie został wybrany przypadkowo. 8 marca to Międzynarodowy Dzień Kobiet, w którym poza świętowaniem warto zwrócić uwagę na temat ważny społecznie. Pomimo, że na świecie liczba kobiet i mężczyzn jest niemal równa, to ich głos, ich prawa, ich możliwości nie zawsze takie są. Media nie tylko opisują rzeczywistość, ale też kształtują opinie, narracje, pomagają w decyzjach i wyborach, dlatego powinny pokazywać, że na świecie są zarówno eksperci i ekspertki, w każdej dziedzinie - mówi Kinga Szurmiak, koordynatorka inicjatywy EqualVoice w Ringier Axel Springer Polska.

Nierówna reprezentacja płci w mediach

Głównym celem inicjatywy ma być podniesienie świadomości nierównej reprezentacji płci w mediach i zmniejszanie luki, jaka występuje między kobietami - ekspertkami, a mężczyznami. Stały dostęp do raportów na temat obecności obu płci w mediach ma wywołać dyskusję opartą o dane i dać podstawy do wypracowania rozwiązań, które mają budować równy głos w mediach.

We wszystkich redakcjach Ringier Axel Springer Polska mają zostać powołane zespoły projektowe, które na bieżąco będą analizować wyniki EqualVoice dla danego tytułu. Pierwsze wyniki badań miały już służyć do wypracowania planu działań dla urealnienia parytetu w publikacjach.

Inicjatywa EqualVoice została zainicjowana przez Annabellę Bassler, dyrektor finansową w szwajcarskiej firmie Ringier AG i uruchomiona w listopadzie 2019 r. Ringier Axel Springer Media planuje rozwijać inicjatywę Equal Voice także w innych krajach Grupy: na Słowacji, na Węgrzech oraz w Serbii.

Jak wynika z raportów Global Media Monitoring Project (GMMP) prowadzonych od 1995 roku, w 2015 roku kobiety pojawiały się w przekazach medialnych jedynie w 24 proc. treści, a w ciągu 20 lat prowadzonych badań, wskaźnik przesunął się w górę tylko o 7 punktów procentowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ringier Axel Springer Polska rusza z inicjatywą EqualVoice, chce promować równy głos kobiet i mężczyzn w mediach

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xy
Jak będzie wyznaczany udział reprezentacji płci? Wszystkich 72 - czy zakłada się binarne podejście? Jak definiuje się "kobietę"?
18 1
odpowiedź
User
Dzień_Kobiet
Jak będzie wyznaczany udział reprezentacji płci? Wszystkich 72 - czy zakłada się binarne podejście? Jak definiuje się "kobietę"?

Dlaczego wiem, że jesteś z urodzenia/przyrodzenia mężczyzną? Tylko czy to cię czyni "mężczyzną"?
0 15
odpowiedź
User
Zuza
A jak z rownym głosem jest w redakcjach RASP? Onet, Fakt?
10 0
odpowiedź