Facebook przed WP i RASP. Interia i o2 ze wzrostami - w dół Netflix i SE.pl (Mediapanel z lutego)

W lutym przeglądarkowy Facebook miał w Polsce więcej użytkowników niż strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Wzrosty w porównaniu ze styczniem osiągnęły Interia.pl i o2.pl, a także aplikacje mobilne Allegro, Playera i Ipli. Natomiast mocno zmalały wyniki Netflixa na komputerach i portalu SE.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel w lutym br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 27,97 mln polskich użytkowników, co dało 96,5 proc. zasięgu, a należący do Google’a YouTube miał 25,09 mln odwiedzających i 86,5 proc. zasięgu.

Obie platformy tak samo jak zdecydowana większość serwisów i wydawców z zestawienia zanotowały spadki wyników w porównaniu ze styczniem, dłuższym od lutego o trzy dni. Grupa Google miała w styczniu 28,33 mln użytkowników i 97,4 proc. zasięgu, a YouTube - 25,88 mln użytkowników i 89 proc. zasięgu.

Do września ub.r. było realizowane badanie Gemius/PBI oparte na inne metodyce, dlatego zestawianie wyników jego wyników z lutego ub.r. z danymi z Mediapanelu z lutego br.  jest niemiarodajne.

Facebook wyprzedził Wirtualną Polskę i RASP

Przeglądarkowy Facebook osiągnął miesiąc do miesiąca wzrost liczby użytkowników z 21,36 do 21,75 mln. Dzięki temu wyprzedził Grupę Wirtualna Polska (spadek z 21,75 do 21,44 mln odwiedzających) i Ringier Axel Springer Polska (spadek z 21,6 do 21,22 mln).

Wśród nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem w internecie jest Polsat po przejęciu w połowie ub.r. Grupy Interia. W lutym br. witryny i aplikacje Grupy Polsat Interia odwiedziło 19,93 mln internautów, Grupa TVN miała 14,05 mln użytkowników, a Grupa TVP - 9,89 mln.

Z nadawców radiowych Grupa Eurozet z 12,01 mln odwiedzających wyprzedza Grupę RMF FM (10,64 mln). Najpopularniejszym wydawcą e-commerce’owym jest niezmiennie Grupa Allegro (21,04 mln użytkowników), a niżej są Grupa OLX (17,89 mln), należąca do Allegro Grupa Ceneo.pl (12,74 mln) i Mediaexpert.pl (9,56 mln).

29 mln internautów w Polsce

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w badaniu Mediapanel na 29 mln, o 0,1 mln mniej niż w styczniu.

Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie zmalała miesiąc do miesiąca z 25,4 do 23,9 mln.

grafika

Interia.pl przed OLX, w dół SE.pl

Google.com miało 27,01 mln polskich internautów i 93,2 proc. zasięgu (wobec 27,33 mln użytkowników i 94 proc. zasięgu miesiąc wcześniej), a Google.pl - 12,01 mln użytkowników i 41,4 proc. zasięgu (w styczniu było to 11,16 mln odwiedzających i 38,4 proc. zasięgu).

W pierwszej siódemce nie nastąpiły żadne roszady. Natomiast Interia.pl osiągnęła wzrost z 13,8 do 13,97 mln użytkowników, wyprzedzając OLX.pl, na którym liczba internautów zmalała z 14,54 do 13,93 mln.

o2.pl zanotował wzrost z 12,11 do 12,23 mln użytkowników, dzięki czemu awansowało o trzy pozycje. Natomiast na SE.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się z 12,38 do 11,7 mln zł, co przełożyło się na spadek o trzy miejsca.

grafika

Na komputerach zyskał Instagram, Netflix ze spadkiem

Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach odwiedziło 22,01 mln internautów, co dało 75,9 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej wydawca miał 22,27 mln użytkowników i 76,6 proc. zasięgu.

Natomiast YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 16,07 do 16,4 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,23 do 15,71 mln.

Netflix zanotował spadek z 5,5 do 5,06 mln użytkowników, a przeglądarkowy Instagram - wzrost z 4,65 do 4,91 mln. Do czołowej dwudziestki awansowała Grupa TVN z 4,59 mln internautów.

grafika

Na komputerach Google.pl zanotowało miesiąc do miesiąca spadek z 21,79 do 21,56 mln użytkowników, a Google.pl - wzrost z 9,2 do 9,84 mln.

Na Allegro.pl liczba internautów zmalała z 12,17 do 11,7 mln, a na Onecie zwiększyła się z 9,08 do 9,22 mln.

grafika

Facebook przed Onetem w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google w porównaniu ze styczniem zanotowała spadek z 26 do 25,37 mln internautów, a YoouTube - z 24,08 do 22,44 mln.

Za to na Facebooku liczba użytkowników zwiększyła się z 15,39 do 15,62 mln, a w serwisach i aplikacjach Grupy TVN - z 12,16 do 12,75 mln.

grafika

Na Google.com liczba polskich internautów zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 23,39 do 22,69 mln, a na Onecie - z 15,75 do 15,56 mln. Facebook dzięki wzrostowi przesunął się z trzeciego na drugie miejsce.

YouTube zanotował spadek z 14,3 do 14,01 mln użytkowników, mimo to wyprzedził Allegro, na którym liczba internautów zmalała z 14,39 do 14,01 mln.

grafika

Allegro przed OLX i Playerem wśród aplikacji mobilnych

Aplikacja mobilna Allegro osiągnęła wzrost z 7,76 do 8,01 mln użytkowników, aplikacja Playera - z 1,41 do 1,63 mln, Ipla mobile - z 828,8 tys. do 1,27 mln, a Nowa Poczta Interia - z 986,9 tys. do 1,01 mln.

Natomiast w aplikacji OLX.pl liczba internautów zmniejszyła się z 5,38 do 5,28 mln.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu