SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, zyskują Trójka i Jedynka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce na przełomie 2015 i 2016 roku należała do RMF FM, ale stacja ta straciła relatywnie najwięcej w zestawieniu. Zyskały za to m.in. Jedynka, Trójka oraz Antyradio - wynika z najnowszego raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2015 roku do lutego 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,8 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 7,75 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 1,45 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po wzroście o 5,62 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,4 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 20 proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,2 proc. (+ 13,51 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Antyradio, które awansowało z 8. na 7. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się bowiem o 66,67 proc. do 1,5 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

grudzień 2014 : luty 2015

marzec 2015 : maj 2015

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

RMF FM

25,8%

24,3%

24,7%

25,0%

23,8%

Radio Zet

13,8%

13,6%

13,7%

14,1%

13,6%

Jedynka

8,9%

9,8%

9,7%

9,2%

9,4%

Trójka

7,0%

8,1%

7,7%

8,0%

8,4%

Radio VOX FM

3,7%

4,3%

3,4%

4,0%

4,2%

Radio Maryja

2,1%

1,7%

1,8%

1,8%

2,1%

Radio TOK FM

1,3%

1,3%

1,5%

1,3%

1,9%

Antyradio

0,9%

1,1%

1,0%

1,1%

1,5%

RMF Classic

1,2%

1,1%

1,2%

1,1%

1,4%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

0,5%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,5%

0,6%

0,6%

Zet Chili

0,2%

0,3%

0,4%

0,3%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,2%

0,2%

0,2%

N=

20 917

21 042

20 967

21 020

20 996

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET tracą słuchaczy, zyskują Trójka i Jedynka

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
Moje gratulacje pani prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk !!! #Dobra Zmiana
85 39
odpowiedź
User
Sluchacz
Juz mi żal Radia Zet. To było śmieszne jeszcze jakiś czas temu, ale teraz to jest przerażajace, jak można było do tego doprowadzić w ciagu ostatnich kilku lat. Przykro, tak po ludzku.
54 30
odpowiedź
User
Tomekk
w radiu rmf i zet nie ma nic ciekawego programy nie ciekawe o czym pewnie malo kto wie pooranne programy
sa jednym wielkim scenariuszem.
Maja po prostu dialogi spisane na kartkach i jeszcze te konkursy smsowe
ja rozumiem liczy sie zysk bo wyciagaja spora kase z tego.
Ale mogli by to ograniczyc.
59 14
odpowiedź
User
Hubert
A hit eteru czyli tandeta pod nazwą zet gold juz się nawet w zestawieniu nie mieści ? ☺
54 12
odpowiedź
User
Maddie
Nie ma się co dziwić, po zmianach w Zetce jest po prostu nudno i monotonnie. Do tego co 10 min reklama konkursu smsowego
60 9
odpowiedź