SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Kozyra: teraz zajmę się telewizją

Robert Kozyra przestanie pełnić funkcję prezesa i dyrektoraprogramowego Radia ZET. W czerwcu zostanie ogłoszony konkursotwarty na to stanowisko.

Robert Kozyra: teraz zajmę się telewizją

Kozyra nie pożegna się jednak z firmą. Od 1 września wejdzie dozarządu Eurozet, gdzie będzie odpowiadał zaprojekty rozwojowe Grupy (głównie telewizyjne i multimedialne).

- Do końca sierpnia jestem prezesem i redaktorem naczelnymRadia ZET. Przygotowuję program i kampaniępromocyjną na jesień - powiedział RobertKozyra.

- Nie szukamy prezesa Radia ZET (zostanie nim MonikaBednarek, prezes Eurozet - red.). Osoba, która mniezastąpi, będzie dyrektorem programowym stacji. Będę brał aktywnyudział w rekrutacji a potem wdrożę tę osobę w nowe obowiązki -tłumaczył Kozyra. Jak dodał, "dla spółki Eurozet kluczowa jestteraz dywersyfikacja przychodów, dlatego w zarządzie Eurozet zajmęsię projektami multimedialnymi i telewizyjnymi".

Największą od lat różnicę w słuchalności dwóch największychradiostacji w Polsce Kozyra tłumaczy "odmładzaniem brandu". - RadioZET jest od dwóch lat w okresie transformacji. W takim czasiezdarza się, że przejściowo odbija się to na czasie słuchania. Mamydziś prawie ośmiomilionową grupę słuchaczy - jeden z najlepszychwyników w historii. Inna sprawa to niewytłumaczalny, tylkoprogramem, aż 5 procentowy wzrost wyników RMF-u w ostatnim czasie.Niewątpliwie RMF-owi pomógł telefoniczno-smsowy konkurs w którymzamiast: "halo" trzeba powiedzieć: "Nalepsza muzyka w RMF FM". Tomoże mieć wpływ na badania sluchalności radia które przeprowadzasię też telefonicznie - ocenia Robert Kozyra.

Robert Kozyra jest związany z Radiem ZET od czternastu lat.Oprócz zarządzania Radiem ZET odpowiadał za rozwój innych stacjiradiowych w Grupie.

Rekord RMF FM, duży spadek Radia ZET
Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company(luty-kwiecień 2009 r.) pokazuje, że liderem rynku radiowego wPolsce jest RMF FM (udział w rynku 27,0 proc.). Nadrugim miejscu znalazło się Radio ZET, którego udział w rynku spadłdo 16,3 proc. (-2,6 punktu proc.).

Udziałw czasie słuchania%Luty : kwiecień2009Luty : kwiecień2008luty : kwiecień2007luty : kwiecień2006
RMF FM27,0%23,1%22,6%21,6%
RadioZET16,3%18,9%19,2%19,0%
Jedynka - Program1 Polskiego Radia11,9%12,3%12,3%14,3%
Trójka - Program3 Polskiego Radia6,0%5,9%6,6%6,2%
RadioMaryja2,3%2,2%2,1%2,4%
Radio TOKFM*1,0%1,2%1,0%0,8%
ESKAROCK*0,9%0,2%--
Dwójka - Program2 Polskiego Radia0,6%0,6%0,7%0,8%
Chilizet*0,3%0,0%--
Polskie RadioEuro / do 2008-10 Bis Polskie Radio0,1%0,3%0,3%0,8%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Robert Kozyra: teraz zajmę się telewizją

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mavi /łódź
Prawda jest taka, że Zetka nigdy nie będzie na tyle ogólnopolska na ile jest RMF. Podobnie miałaby się sprawa z telewizją z poza Warszawy. Niestety kto mieszka w Warszwie myśli, że mieszka w centrum Polski i poza Warszawą nic nie ma. Niestety jakby się nie robiło, to w praniu zawsze wychodzi. RMF od zawsze była ogólnopolska bo Twórcy tego radia jako Twórcy ramówki nie myśleli egocetrycznie.
Ktoś może powiedzieć, że w Zetce pracują ludzie spoza Warszawy. Ok pracują ale od dawna już wiadomo, że najbardziej warszawscy są ludzie, którzy się tam przeprowadzili. Taka juz mentalnośc ludzka.
Drugi powód dla ktorego Zetka nigdy nie będzie pierwsza to fakt tego, że nie ma takiego potencjału. Pod kątem informacyjnym nigdy nie dorówna RMF I zawsze tak było, że goniła RMF, który jest dla niej wzorem do naśladowania. Gdyby RMF nie cofnięto pozwolenia na rozszczepianie programów to Zetka pewnie byłaby zwykłą stacją wchłoniętą przez inne media.
Taka prawda i inna nie będzie.

W radiu pracowałem 5 lat i poznawałem ludzi madiów i "całą kuchnie".
odpowiedź