SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Robert Kubica stracił na wartości

Marki sponsorujące BMW Sauber - zespół Formuły 1, w którym startujeRobert Kubica - osiągają coraz mniejsze korzyści reklamowe zrelacji telewizyjnych - wynika z danych Pentagon Research. Wiążesię to z malejącą oglądalnością wyścigów.

Sponsorzy zespołu BMW Sauber, w którym jeździRobert Kubica, dzięki relacjom w polskich stacjachtelewizyjnych z pierwszego wyścigu w bieżącym roku - Grand PrixAustralii - zaoszczędzili na reklamach 1,72 mln zł. Ekspozycje tychmarek podczas transmisji z kolejnego wyścigu - GP Malezji -osiągnęły wartość marketingową 711 tys. zł, która następnie niecowzrosła (1,23 mln zł podczas relacji z GP Chin), ale późniejustabilizowała się na niskim poziomie: 623 mln zł (GP Bahrajnu),616 mln zł (GP Hiszpanii) i 613 mln zł (GP Monako).

Ten spadek telewizyjnej wartości sponsoringu BMWSauber wiąże się ze słabymi wynikami osiąganymi przezzawodników tego teamu - w tym Roberta Kubicę - i wynikającą z tegomalejącą oglądalnością kolejnych transmisji. Relację z pierwszegowyścigu w tym roku (GP Australii 29 marca) oglądało w polskiejtelewizji (wg danych AGB Nielsen Media Research) 2,5 mln osób,natomiast transmisję z GP Monako (24 maja) - 1,8 mln widzów.

Badanie opiera się na prowadzonym przez Pentagon Researchmonitoringu programów sportowych emitowanych w TVP1, TVP2, paśmiewspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie,Polsacie Sport i TV4.

Dołącz do dyskusji: Robert Kubica stracił na wartości

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zorientowany
616 tysięcy, a nie milionów.... Copy paste editors...
odpowiedź