SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rochstar ze spadkiem wpływów o 22 proc. i 3,9 mln zł straty. „Nie możemy pozwolić sobie na bylejakość"

Produkująca głównie programy telewizyjne firma Rochstar w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 22,4 proc. do 40,45 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 3,78 mln zł zysku do 3,94 mln zł straty. - Ponosimy znaczne nakłady finansowe aby utrzymać osiągnięty dotychczas poziom zadowolenia naszych klientów i widzów, co niestety przekłada się na wynik finansowy - tłumaczy spółka.

Przychody sprzedażowe Rochstaru zmalały o 11,68 mln zł - z 52,13 mln zł w 2018 roku do 40,45 mln zł w ub.r. W sprawozdaniu z działalności złożonym w KRS wyliczono, że w ub.r. firma wyprodukowała dla Telewizji Polskiej programy „The Voice of Poland”, „The Voice Kids”, „The Voice Senior” (jego pierwszą edycję pokazano w grudniu ub.r. w TVP2), „Dance, dance, dance” i „To był rok”, dla Polsatu - „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”, „Rinke. Za zamkniętymi drzwiami” dla TTV i projekt dla Szczecińskiej Agencji Artystycznej.

Natomiast w 2018 roku firma oprócz programów dla TVP, Polsatu i TTV zrealizowała „Drzewo Marzeń” dla TVN, „SNL Polska” dla Showmaxa i przedstawienie „100 lat niepodległości” dla Narodowego Banku Polskiego.

- Doświadczenia zdobyte przy produkcji wyżej wymienionych programów wpłynęły niewątpliwie na zwiększenie potencjału artystycznego i poprawienie jakości wizualnej. Aby osiągnąć taki poziom nie wystarczy jednak tylko zaplecze personalne. Wymaga to również ogromnych nakładów finansowych. Mając jednakże takie osiągnięcia i wyrobioną już „markę” nie możemy pozwolić sobie na „bylejakość” - podkreślono w sprawozdaniu spółki.

Czytaj także: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

W górę koszty ogólnego zarządu

Znacząco zmalała główna kategoria wydatków wyszczególnione w sprawozdaniu Rochstaru: koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów poszły w dół o 13,2 proc., z 41,09 do 35,66 mln zł. Natomiast koszty ogólnego zarządu zwiększyły się o 27,7 proc., z 6,67 do 8,52 mln zł.

Spółka zatrudniała w ub.r. średnio siedem osób na etacie.

- Od lat nasze programy maja doskonałą jakość i staramy się aby tak pozostało, toteż zmuszeni byliśmy ponieść wyższe niż zakładane koszty. Produkcja programów jest na bardzo wysokim poziomie. Niestety ponosimy znaczne nakłady finansowe aby utrzymać osiągnięty dotychczas poziom zadowolenia naszych klientów i widzów, co niestety przekłada się na wynik finansowy - skomentowano w sprawozdaniu firmy.

- Jednakże liczymy, iż nasze starania utrzymania jakości produkcji zaowocują w przyszłych okresach zwiększeniem liczby projektów oraz wynikami finansowymi - dodano.

Wyniki rentowności Rochstaru zmalały poniżej zera. Wynik sprzedażowy spadł z 4,37 mln zł zysku do 3,73 mln zł straty, wynik brutto - z 4,61 mln zł zysku do 3,94 mln zł straty, a wynik netto - z 3,78 mln zł zysku do 3,94 mln zł straty.

Przerwane zdjęcia wskutek epidemii

W połowie marca w związku z epidemią koronawirusa przerwano zdjęcia na planach filmów, seriali, a także programów rozrywkowych. Zawieszono wiosenne edycje m.in. produkowanych przez Rochstar „Tańca z gwiazdami” i „Dance, dance, dance”.

Natomiast zgodnie z planem wyemitowano drugi sezon „To był rok”, który gromadził w TVP2 średnio 2,03 mln widzów. W połowie maja rozpoczęto castingi do nowych sezonów „The Voice of Poland”, „The Voice Senior” i „The Voice Kids”.

Dołącz do dyskusji: Rochstar ze spadkiem wpływów o 22 proc. i 3,9 mln zł straty. „Nie możemy pozwolić sobie na bylejakość"

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szczerze
to co pan wyprawia medialnie ze swoją życiową partnerką to bylejakość, proszę pana. Bylejakość, bo wszystko jest na sprzedaż. Niestety.
odpowiedź
User
olek
Pan z Holandii produkuje i sprzedaje medialny muł im mniej tym lepiej
odpowiedź
User
Instagram
Zajęty gotowaniem i nie tylko dla Przetakiewicz nie ma czasu dla własnej firmy.!!!
odpowiedź