SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rosną przychody aplikacji VOD w USA, 1,27 mld dolarów w 2018 roku

W 2018 roku aplikacje należące do dziesięciu największych serwisów VOD w USA zwiększyły przychody o 62 procent – wynika z danych firmy analitycznej Sensor Tower. Największe wpływy na poziomie 529 mln dolarów zanotował Netflix, który wyprzedził YouTube oraz HBO Now.

Przychody uzyskiwane przez platformy streamingowe w USA za pośrednictwem mobilnych aplikacji rosną sukcesywnie od kilku lat. W 2018 r. ich łączne wpływy osiągnęły kwotę 1,27 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 62 proc. W 2017 r. przychody wynosiły 781, a rok wcześniej – 441 mln dol.

Wśród największych serwisów streamingowych na amerykańskim rynku najwyższe przychody z aplikacji mobilnej osiągnął Netflix – 529 mln dol., co oznacza w skali roku wzrost o 81 proc. Na 2. miejscu znalazł się YouTube z wyższym niż Netflix wzrostem (114 proc.), ale z niższymi wpływami na poziomie 223 mln. Na podium znalazła się też platforma HBO Go z kwotą 166 mln dol., która jednak jako jedyna zanotowała spadek przychodów rok do roku o 12 proc.

Istnieją różnice w przychodach osiągniętych przez aplikacje serwisów VOD wśród użytkowników sprzętu z systemami iOS oraz Android. W sklepie App Store na szczycie pod względem wpływów jest Netflix wyprzedzający YouTube oraz Hulu, z kolei w Google Play zwycięża HBO Go, na kolejnych miejscach plasują się Netflix i Starz.

Na koniec ub.r. Netflix, największy z serwisów VOD miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Pierwszy raz roczne wpływy z USA były niższe od tych na pozostałych obszarach, przy czym rynek amerykański jest dużo bardziej rentowny.

Dołącz do dyskusji: Rosną przychody aplikacji VOD w USA, 1,27 mld dolarów w 2018 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl