Rośnie odsetek kupujących online. Tylko co piąta osoba korzysta z social commerce

Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie - obecnie wynosi on 79 proc. Na polskich stronach zakupy robi trzy czwarte klientów, a na zagranicznych - 30 proc. Za pośrednictwem social mediów kupuje na razie jedynie 19 proc. - wynika z danych Gemiusa.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rośnie odsetek kupujących online. Tylko co piąta osoba korzysta z social commerce

Motywacje do zakupów przez internet nie zmieniły się znacząco w stosunku do ubiegłorocznej fali badania Gemiusa – nadal są one w dużej mierze związane z kwestiami finansowymi. 53 proc. ankietowanych deklaruje, że robiłoby zakupy online częściej z uwagi na niższe ceny, 44 proc. - ze względu na dostępne kupony rabatowe.

Problemy napotykane w procesie zakupowym, zgłaszane przez badanych, dotyczyły m.in. natrętnych reklam oglądanych wcześniej produktów, długiego czasu dostawy, czy jej wysokich kosztów.

grafika

Inflacja wpływa na wybory zakupowe

30 proc. badanych zadeklarowało, że z powodu inflacji kupuje mniej niż dotychczas – jest to zjawisko szczególnie widoczne wśród kobiet (34 proc. wskazań) oraz osób pomiędzy 35. a 49. rokiem życia (33 proc.). Co piąta badana osoba stwierdziła, że w okresie zwyżki cen kupuje więcej niż wcześniej. Zgodnie z deklaracjami badanych, wydają oni na zakupy przez internet średnio 573 zł miesięcznie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/handel-internetowy-kontrola-nowe-prawo ##

grafika

Gemius po raz pierwszy zbadał też zjawiska kupowania przez media społecznościowe - social- i live-commerce. Okazało się, że tę formę zakupów online praktykuje 19 proc. badanych. 35 proc. osób z tej grupy po raz pierwszy kupiło coś za pośrednictwem mediów społecznościowych 4 do 8 lat temu.

grafika

Wciąż jest to jednak forma e-commerce’u dająca użytkownikom mniej satysfakcji niż zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych. Ogólnie bardziej zadowolone z zakupów na platformach społecznościowych są kobiety niż mężczyźni, odwrotnie niż w przypadku dwóch pozostałych opcji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/amazon-sklep-w-polsce-cena-promocje-jak-zalozyc-konto ##

Automaty paczkowe hitem

Najchętniej wybieraną i najbardziej motywującą formą dostawy jest dostarczenie kupionych produktów do automatów paczkowych - liderem są tu maszyny InPostu. 93 proc. klientów kupujących online wybiera właśnie Paczkomaty jako formę dostawy. 42 proc. preferuje kuriera, a 18 proc. dostawę do punktu kurierskiego.

Tegoroczny raport „E-commerce w Polsce 2023” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce IAB Polska.

Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie 1608 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano pomiędzy 28 czerwca a 6 lipca 2023 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"