W Warszawie ruszyła rozgłośnia radiowa napędzana wodą

Grupa reklamowa Dentsu Polska i Zarząd Zieleni m.st Warszawy uruchomiły pierwszą hydrostację w Polsce - radio, w którym rośliny mają głos. Hydrostacja.fm to rozgłośnia radiowa napędzana wodą.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
W Warszawie ruszyła rozgłośnia radiowa napędzana wodą

Jak podano w komunikacie "Hydrostacja.fm to przestrzeń do dialogu pomiędzy ekspertami i roślinami. To również platforma edukacyjna, gdzie wypowiadają się naukowcy i ekolodzy, a rośliny nie tylko tworzą muzykę na żywo i piszą hAIku, ale także przeprowadzają eksperymentalne wywiady."

- Stan polskich rzek pozostawia wiele do życzenia. Zanieczyszczanie, osuszanie terenów, liczne powodzie. To tylko kilka przykładów złego gospodarowania zasobami wodnymi w Polsce. A przecież równowaga ekosystemu wodnego jest kluczowa dla rozwoju i ludzi, i roślin. Uznaliśmy, że czas coś z tym zrobić. Tak nawiązaliśmy stałą współpracę z Zarządem Zieleni Warszawy i stworzyliśmy Hydrostację – ogród botaniczny i rozgłośnię radiową w jednym - komentuje Anna Nowak, creative technology director w Dentsu Creative.

Muzyka nadawana w stacji radiowej powstaje w oparciu o hodowane przez pracowników dentsu Polska warzywa - m. in. szpinak, sałatę i rzodkiewkę. Do tego celu wykorzystany został, stworzony przez ekspertów od kreatywnej technologii, algorytm przypisujący odpowiednie wartości słów i liter sygnałom przekazywanym przez rośliny, wykorzystując model językowy GPT do stworzenia spójnej narracji. 

- Hydrostacja to połączenie najnowocześniejszej technologii z pozytywnym wpływem społecznym. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze branży reklamowej i przynosi realne korzyści naszej społeczności wpisując się w nasze działania z obszaru „Social Impact”. Wierzymy, że razem możemy zmienić bieg historii – dodaje Anna Nowak.

Hydrostacja to także instalacja edukacyjna, która pozwala uczyć się roślin. Z hydrostacji.fm można się dowiedzieć m.in. o tym, jak oszczędzać wodę, jak ją optymalnie wykorzystywać, jak doceniać jej znaczenie dla ekosystemu, ale i jak stworzyć własną uprawę hydroponiczną.

- Dzielni Ludzie Dzielnicy Wisła wiedzą jak mało kto, że wszyscy musimy dbać o wodę, która jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Wspólnie z pomysłodawcami, nie tylko w ramach kampanii Dzielnica Wisła, ale znacznie szerzej, chcemy zwrócić uwagę na problem oszczędzania i zrównoważonego wykorzystywania wody w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Wisły.

Jak zapowiadają autorzy, to dopiero początek działań. W przyszłości planują udostępnić bliźniacze modele Hydrostacji oraz stworzyć materiały edukacyjne dla szkół w ramach pilotażowego programu nauczania o polskich rzekach, tworząc interaktywne doświadczenie dla uczniów i narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję