SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruch rozważa nową markę

Po wynikach za 2006 rok Ruch podtrzymuje prognozy na 2007 rok.

Znaczny wzrost zysku zamierza osiągnąć dzięki redukcji kosztów stałych, inwestycjom w sieć kiosków, zmianę ich lokalizacji. Liczy również na obniżkę kosztów w związku z restrukturyzacją zatrudnienia, zapowiedział w środę prezes Ruchu Adam Pawłowicz. Do połowy tego roku Ruch zdecyduje, czy nie wprowadzić nowej marki.

W 2007 roku zysk netto ma wzrosnąć do 49,3 mln zł, zysk operacyjny do 55,5 mln zł, a przychody do 4.209,6 mln zł.

"Podtrzymujemy plany wyznaczone w prospekcie" - powiedział Pawłowicz podczas konferencji prasowej.

"Poprawa wyników zostanie osiągnięta dzięki znaczącej redukcji kosztów własnych - część z nich udało nam się zrealizować już w ub. roku, np. koszty zakupów spadły w 2006 roku o 14 mln zł" - dodał.

Wśród innych kosztów do ograniczenia wymienił też koszty obsługi bankowej, ochrony, usług telekomunikacyjnych.

"Druga grupa to inwestycje w obszar sieci. Mniejsze kioski będziemy zamieniać na większe, z możliwością wejścia do środka. To powinno poprawić i przychody, i zysk" - powiedział Pawłowicz.

"Sądzimy, że spadną nam koszty związane z płacami w związku z realizacją programu redukcji zatrudnienia" - powiedział też prezes.

Pawłowicz zapowiedział, że redukcje będą się składać z trzech elementów: naturalnych fluktuacji, odejść na emeryturę (w 2007 r. uprawnienia emerytalne uzyska ok. 300 osób) oraz programu dobrowolnych odejść. W tej chwili trudno oszacować, ile osób z tego programu skorzysta, podkreślił. Założenia programu zostaną przedstawione pracownikom i związkom zawodowym w marcu. Obecnie Ruch zatrudnia 5550 osób.

Wyniki bieżącego roku powinny być lepsze również dzięki realizacji projektu deweloperskiego w Warszawie.

"Przez realizacje tego projektu w tym roku rozumiem stworzenie spółki, pozyskanie partnera i rozpoczęcie sprzedaży mieszkań" - powiedział Pawłowicz.

Ruch pracuje również nad zmianą swojego logo. W tym celu spółka wybrała doradcę, który ma przygotować tę operację.

"Spodziewam się decyzji o marce do końca pierwszej połowy tego roku. Być może oprócz Ruchu wprowadzimy brand premium, a może tylko poprawimy istniejące logo i design kiosków" - powiedział prezes.

Ruch zakłada, że w ciągu trzech lat zmodernizuje 3 tys. kiosków z blisko 10 tys. posiadanych obecnie. W tym roku będzie w stanie zmodernizować kilkaset kiosków, zapewnił prezes.

Spółka otworzy w ciągu trzech lat 400 nowych punktów, ale będzie też zamykała kioski w mało atrakcyjnych lokalizacjach. Pawłowicz zapowiedział też, że w tym roku Ruch może otworzyć 120-130 nowych kiosków.

Ruch opublikował w środę raport za IV kw. ub. roku, według którego w I-IV kw. 2006 roku spółka miała 21,79 mln zł zysku wobec 46,32 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 4051,93 mln zł wobec 3946,55 mln zł.

Na 2006 rok Ruch planował 19,1 mln zł zysku netto oraz 27 mln zł zysku operacyjnego przy 4.036 mln zł przychodów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruch rozważa nową markę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl