Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 19 proc. Polsat z największymi wpływami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 18,90 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,68 mln spotów reklamowych, o 20,44 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,38 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,29 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,03 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 18,90 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat dystansuje konkurencję pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 409,01 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 68,70 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-liderem-programow-informacyjnych-w-lipcu-na-drugie-miejsce-spadly-wiadomosci,7170143888189569a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,58 proc. do 170,13 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (148,99 mln zł; + 51,20 proc.), a czwarta była TVP2 (87,97 mln zł; + 28,83 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 55,45 mln zł i wzrostem o 71,01 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 176,83 mln zł - w lipcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 3717,45 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (50,77 mln zł; do góry o 41,76 proc.) i Ferrero (45,53 mln zł; + 3431,34 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta