SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium maja. Wirtualnemedia.pl kolejny miesiąc w czołówce

Dziennik "Rzeczpospolita" (Gremi Media) został liderem majowego rankingu najczęściej cytowanych mediów w maju według Instytutu Monitorowania Mediów. Gazeta wyprzedziła serwisy Onet i Wirtualna Polska. W swojej kategorii w czołówce są Wirtualnemedia.pl.

fot. fotorzepa, Marta Bogacz (materiały prasowe) Article

Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium jest "Rzeczpospolita", na którą dziennikarze innych redakcji w kraju powoływali się prawie 1,9 tys. razy. Dziennik w maju opublikował między innymi rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek mają być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji.

Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy. Za sprawą awansu o cztery miejsca i wynikiem 831 wzmianek do zestawienia ogólnego powraca Radio ZET.

Wysoko Wirtualnemedia.pl

Miano liderów w rankingu portali internetowych utrzymują kolejno Onet z wynikiem 1,6 tys. cytowań, Wirtualna Polska (1,5 tys. powołań) oraz Interia, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w maju 1,1 tys. razy. Na miejscu czwartym są Wirtualnemedia.pl z wynikiem 574 cytowań.

Ringier Axel Springer Polska najbardziej opiniotwórczym wydawnictwem

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów ponad 4 tys. razy. Do spółki należą między innymi takie media jak Onet, Fakt czy Plejada. Na drugim miejscu Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,7 tys. razy w materiałach innych mediów. Wśród tytułów wydawnictwa znajdują się Polsat, Polsat News, a także Interia.

Podium zamyka grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 2,5 tys. wzmianek. Wydawnictwo reprezentują między innymi portale Wirtualna Polska, Pudelek oraz Money.

"Super Express" i "Gazeta Wyborcza" awansują na podium zestawienia prasy

"Rzeczpospolita" jest na pierwszym miejscu  rankingu tytułów prasowych. Dalej za sprawą awansu o trzy pozycję, plasuje się "Super Express" z wynikiem prawie 1,4 tys. Podium zamyka "Gazeta Wyborcza", na którą inne media w maju powoływały się 1,1 tys. razy.

Największy wzrost w zestawieniu prasy "Do Rzeczy", zmieniło pozycję z miejsca jedenastego na szóste (404 cytowania). Tygodnik najwięcej powołań odnotował pod koniec miesiąca po publikacji wyników sondażu na temat poparcia dla partii politycznych.

 

W maju pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje "Do Rzeczy" z liczbą 404 cytowań. Dalej na podium "Viva" (259) i "Sieci" (228).

Podium miesięczników i dwumiesięczników tworzą "Forbes",  "Press" i "Perspektywy".

TVN24 najbardziej opiniotwórcze w telewizji, RMF FM w radiu

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1 tys. powołań. Redakcja na początku maja przeprowadziła między innymi rozmowę z Pawłem Borysem, szefem Polskiego Funduszu Rozwoju, w której przyznał on, że wysoka inflacja w Polsce pozostanie odczuwalna przez najbliższe 2-3 lata, mając jednocześnie nadzieję, że w perspektywie przyszłego roku poziom tego wskaźnika zacznie spadać.

W kategorii radiowej liderem jest RMF FM z wynikiem 1515 powołań. Dalej są Radio Zet (831 wzmianek) i PolskieRadio24 (685 wzmianek).

Wnp z awansem w kategorii mediów ekonomiczno–biznesowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Forbes", "Puls Biznesu" i "Parkiet".

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (365 cytowań). Dalej Business Insider Polska (209) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp, między innymi za sprawą doniesień w temacie dostaw gazu z Rosji. TOP 5 zamyka 300gospodarka (45).

Radio Poznań liderem rankingu mediów regionalnych

Na pozycję lidera wśród mediów regionalnych za sprawą awansu o dwa miejsca wysuwa się Radio Poznań z liczbą 72 cytowań w innych mediach. Drugie i trzecie miejsce z różnicą jedynie o jedno powołanie utrzymują kolejno "Gazeta Krakowska" (67) i Radio Wrocław (66).

 
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium maja. Wirtualnemedia.pl kolejny miesiąc w czołówce

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
Nic nowego, głupota sprzedaje się najlepiej.
10 5
odpowiedź
User
m.
pudelek bardziej opiniotworczy niz wpolityce :D
4 1
odpowiedź
User
Malorca
Taaaaa....Zapewne.....
6 2
odpowiedź