SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orlen będzie sponsorował inny zespół Formuły 1, Robert Kubica dalej w reklamach

PKN Orlen zakończył trzyletnią współpracę jako sponsor tytularny teamu Alfa Romeo Racing, w tym kierowcą testowym był Robert Kubica. Może to oznaczać, że Kubica żegna się z Formułą 1. Natomiast Orlen będzie sponsorował inny zespół z F1 - Scuderia AlphaTauri oraz kontynuował współpracę reklamową z Kubicą.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica, fot. materiały prasowe

Orlen o nieprzedłużeniu umowy z zespołem Alfa Romeo poinformował w oświadczeniu przekazanym „Pulsowi Biznesu”. Firma była partnerem tytularnym teamu, którego pełna nazwa brzmiała Alfa Romeo F1 Team Orlen.

- Należy podkreślić, że budżet każdego projektu sponsorskiego, w tym Formuły 1, musi być zwymiarowany i adekwatny do korzyści marketingowych oraz pozycji biznesowej firmy. PKN Orlen jest największym sponsorem polskiego sportu, w tym wielu reprezentacji narodowych, wspiera również rozwój dzieci i młodzieży, w tym w motorsporcie, co jest zobowiązaniem długofalowym, które będzie kontynuować - stwierdził koncern.

Robert Kubica żegna się z Formułą 1?

W Formule 1 Orlen pojawił się z początkiem sezonu 2019 jako sponsor zespołu Wiliamsa, w którego barwach Robert Kubica wrócił na tory F1 po prawie dekadzie przerwy. Według nieoficjalnych doniesień roczna wartość kontraktu sięgała 10 mln euro, a logo firmy było widoczne m.in. na samochodach, kombinezonach kierowców i w alei serwisowej tego teamu.

Po sezonie, w którym Kubica zdobył jedyny punkt Williamsa dzięki dziesiątemu miejscu w  Grand Prix Niemiec, Polak przeniósł się do zespołu Alfa Romeo, gdzie miał status kierowcy rezerwowego i rozwojowego. Orlen został sponsorem tytularnym tego teamu, a pod koniec 2021 roku umowę zawarto na kolejny sezon.

- Jako sponsor tytularny Alfa Romeo Racing Orlen i Roberta Kubicy z sukcesem budujemy platformę dla działań marketingowych i naszego biznesu za granicą. Potwierdzają to wyniki mediowe globalnych transmisji F1 w TV: 400 mln widzów i 550 mln zł ekwiwalentu marki Orlen - podkreślał wtedy prezes koncernu Daniel Obajtek.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firma zapowiedziała, że „Robert Kubica pozostanie również ambasadorem marki Orlen w ramach współpracy dwustronnej, która przewiduje m.in. udział zawodnika Orlen Team w wyścigach długodystansowych”. W 2020 roku Kubica zaczął startować w DTM - mistrzostwach Niemiec samochodów wyścigowych, a niemiecka spółka zależna Orlenu została sponsorem tytularnym jego teamu.

Z kolei jako sponsor tytularny zespołu Alfa Romeo Orlen mógł zaangażować do swoich kampanii jego wszystkich kierowców - jesienią 2020 roku kawę oferowaną w punktach gastronomicznych Stop Cafe razem z Robertem Kubicą reklamowali Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi.

Koniec współpracy sponsoringowej z Alfa Romeo prawdopodobnie oznacza, że z tym zespołem i w ogóle z Formułą 1 żegna się Robert Kubica. Oficjalne informacje na ten temat mogą zostać podane niebawem.

Orlen będzie sponsorował inny team Formuły 1

W piątek rano Orlen poinformował o zawarciu umowy sposnsoringowej z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri.

W ramach kontraktu logo Orlenu będzie widoczne na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo, lusterkach, kombinezonach, ubraniach kierowców i mechaników, w padoku oraz ściankach mediowych. Będzie mógł wykorzystywać wizerunek kierowców Scuderia AlphaTauri - Japończyka Yuki Tsunody i Holendra Nycka de Vriesa - w swoich reklamach, ponadto będzie sponsorem tytularnym e-sportowej drużyny Scuderia AlphaTauri Esports.

- Grupa Orlen to największy w Europie Środkowej koncern multienergetyczny, obsługujący ponad 100 milionów klientów. Globalna rozpoznawalność marki jest niezbędna do realizacji naszych celów strategicznych. Blisko połowa przychodów koncernu pochodzi ze sprzedaży za granicą. Dlatego konsekwentnie stawiamy na sponsoring sportowy, którego filarem jest obecność w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej - podkreślił w komunikacie Daniel Obajtek.

- Dzięki tej ekspozycji docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie i budujemy spójną strategię marketingową w Polsce i za granicą. To olbrzymi potencjał, który będziemy dalej efektywnie wykorzystywać we współpracy ze Scuderia AlphaTauri - dodał.

Według „Pulsu Biznesu” o wyborze przez Orlen innego zespołu Formuły 1 do sponsoringu miały zarówno kwestie finansowe, jak też struktura sponsorów poszczególnych teamów (niektóre firmy w umowach gwarantują sobie wyłączność w całej branży motoryzacyjnej, a Orlen nie chce być kojarzony z niektórymi markami). Poprzedni team zaproponował Orlenowi przedłużenie współpracy, przy czym dla polskiej firmy istotne miało być, że od bieżącego sezonu głównym sponsorem zespołu w miejsce Alfa Romeo będzie niemieckie Audi.

Robert Kubica dalej w reklamach Orlenu

Orlen w komunikacie podkreślił, że Robert Kubica pozostaje jego ambasadorem marketingowym. Firma w najbliższych dniach ma przedstawić swoje plany wyścigowe na sezon 2023.

Robert Kubica jest twarzą reklamową Orlenu od początku 2019 roku. Występuje zarówno w kampaniach produktowych, jak też w akcjach społecznych, m.in. kampanii „#DobryKierowca”, której kolejna edycja odbyła się jesienią ub.r.

Kilka miesięcy temu na wybranych stacjach Orlenu zainstalowano hologramy z wizerunkiem Kubicy promujące najpopularniejsze produkty gastronomiczne.

Orlen jest jednym z największych sponsorów sportu w Polsce. Od lat współpracuje w tym zakresie m.in. z Polskim Komitetem Olimpijskim (na początku 2021 roku umowę przedłużono o cztery lata) i Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. Wraz ze sfinalizowaną w połowie ub.r. fuzją z Grupą Lotos przejął umowy sponsoringowe z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (w styczniu przedłużono ją o prawie cztery lata) i Polskim Związkiem Narciarskim.

Natomiast Orlen nie przedłużył takiej współpracy z Polskim Związkiem Tenisa, którego byłego prezesa Mirosława Skrzypczyńskiego wiele kobiet oskarża o molestowanie seksualne. W konsekwencji koncern nie sponsoruje już też Huberta Hurkacza.

W 2021 roku skonsolidowane nakłady grupy kapitałowej Orlen na usługi marketingowe zwiększyły się z 307,49 do 320,52 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach sprzedażowych zmalał z 0,523 do 0,357 proc.

Dołącz do dyskusji: Orlen będzie sponsorował inny zespół Formuły 1, Robert Kubica dalej w reklamach

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Nie wruci
0 0
odpowiedź
User
Adrian
Nie byłoby sponsoringu Orlenu dla Kubicy, gdyby nie słowa szczerości na taśmach Morawieckiego.
0 0
odpowiedź
User
BezUrazy
Jeżeli chcesz rozbawić mechanika, to na diagnostykę przyjedź autem marki Alfa Romeo, a po za tym Orlen szybuje, jak Ikar ku Słońcu, niestety.
0 0
odpowiedź