Serwisy sportowe nie straciły w czasie epidemii. WP SportoweFakty przed Onet Sport i Sport.pl (TOP10)

W zeszłym tygodniu czołowe serwisy sportowe miały o 10,7 proc. użytkowników więcej niż średnio w lutym. Zdecydowanym liderem są WP SportoweFakty wyprzedzające Onet Sport i Sport.pl, a spore spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Mocno zmalała odwiedzalność najpopularniejszych witryn bukmacherskich.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W związku z epidemią koronawirusa od połowy marca nie odbywają się żadne istotne rozgrywki sportowe. Zawieszono rozgrywki krajowe i międzynarodowe (ligi piłkarskie nadal grają jedynie w kilku krajach europejskich), ponadto przełożono o rok piłkarskie Euro 2020 i igrzyska olimpijskie w Tokio.

W ostatnich tygodniach media sportowe przede wszystkim relacjonowały dyskusje i ustalenia co do przekładania rozgrywek oraz przypadki zakażeń wśród. Telewizyjne stacje sportowe do ramówek wprowadziły cykle archiwalnych transmisji i programów, natomiast „Przegląd Sportowy” i „Sport” zmniejszyły objętość.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-sportowych-koronawirus,7170728776025729a ##

Więcej użytkowników i mniej odsłon serwisów sportowych

Jak w tej sytuacji radzą sobie internetowe serwisy o sporcie? Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w minionym tygodniu, od 16 do 22 marca, 10 czołowych witryn sportowych łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności miało 12,64 mln odwiedzających, co wobec 11,41 mln średniej tygodniowej w lutym oznacza wzrost o 1,22 mln (10,7 proc.).

Natomiast liczba odsłon w takim ujęciu zmalała z 89,94 mln średniej tygodniowej w lutym do 79,37 mln w zeszłym miesiącu, co oznacza spadek o 19,57 mln (11,7 proc.).

Zdecydowanym liderem w obu statystykach jest sekcja sportowa WP.pl działająca pod marką WP SportoweFakty. W minionym tygodniu 4,1 mln internautów wykonało tam 35,18 mln odsłon.

W zestawieniu są dwie witryny Ringier Axel Springer Polska: dział sportowy Onetu zanotował 3 mln użytkowników i 15,89 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 383,6 tys. odwiedzających i 1,84 mln odsłon.

Na Sport.pl (Agora) 2,05 mln internautów wygenerowało 17,78 mln odsłon, a w sekcji sportowej Interii 1,34 mln użytkowników wykonało 5,99 mln odsłon. W rankingu są jeszcze działy o sporcie dwóch innych portal: SE.pl (274,9 tys. odwiedzających i 991,3 tys. odsłon) i Radiozet.pl (283,3 tys. użytkowników i 594 tys. odsłon).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-vod-zyskaly-w-czasie-epidemii-liderem-netflix-przed-vod-pl-mocno-w-gore-ipla-player-pl-i-wp-pl,7170730820827265a ##

Meczyki.pl zanotowały 515,1 tys. odwiedzających i 4,52 mln odsłon, Zestadionu.pl (wydawany przez spółkę Iberion, do której należy też Pikio.pl) - 464 tys. użytkowników i 1,23 mln odsłon, a Polsatsport.pl - 267,4 tys. użytkowników i 1,36 mln odsłon.

Na Meczyki.pl przeciętny odwiedzający wykonał 8,8 odsłony, a na WP SportoweFakty - 8,6. Na Sport.pl ten wskaźnik wyniósł 5,7 odsłony, w sekcji sportowej Onetu - 5,3, a na Polsatsport.pl - 5,1.

grafika

W porównaniu ze średnią tygodniową z lutego WP SportoweFakty zanotowały wzrost liczby użytkowników o 701,8 tys. (20,7 proc.) i spadek liczby odsłon o 1,61 mln (4,4 proc.). Natomiast dział sportowy Onetu przy wzroście liczby odwiedzających o 554,3 tys. (22,6 proc.) stracił 1,58 mln odsłon (9,1 proc.).

Na Sport.pl ubyło 1,4 tys. użytkowników (0,1 proc.) i 1,77 mln odsłon (13,1 proc.), a w sekcji sportowej Interii - 16,5 tys. użytkowników (1,2 proc.) i 1,67 mln odsłon (21,8 proc.). Procentowo jeszcze większe spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Pierwszy serwis stracił 67,7 tys. odwiedzających (11,6 proc.) i 3,34 mln odsłon (42,5 proc.), a drugi - 83,6 tys. użytkowników (17,9 proc.) i 1,03 mln odsłon (36 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szef-prasy-w-rasp-nie-ma-decyzji-by-przeglad-sportowy-ukazywal-sie-rzadziej-liczymy-na-sportowe-lato,7170729057314945a ##

Za to Zestadionu.pl zyskało 167,3 tys. użytkowników (56,4 proc.) i 315 tys. odsłon (34,5 proc.), a dział sportowy Radiozet.pl - 45,7 tys. odwiedzających (23,7 proc.) i 120,9 tys. odsłon (25,5 proc.).

Sekcja sportowa SE.pl przy spadku liczby użytkowników o 65,4 tys. (19,2 proc.) zyskała 234,5 tys. odsłon (31 proc.), a Polsatsport.pl stracił 8,7 tys. odwiedzających (3,1 proc.) i 234,4 tys. odsłon (14,7 proc.).

grafika

W internecie STS przed LV Bet i Fortuną

Zawieszenie rozgrywek sportowych uderzyło też w firmy bukmacherskie, które mają teraz mocno okrojoną ofertę, ponadto w związku z ograniczeniem działalności handlowej, gastronomicznej i rozrywkowej zdecydowały się zamknąć swoje stacjonarne punkty sprzedaży. Menedżerowie czołowych bukmacherów mówili tydzień temu portalowi Wirtualnemedia.pl, że notują spadki wpływów sięgające kilkudziesięciu proc.

W internecie zdecydowanie na czele w kategorii hazardowej jest marka Lotto należąca do Totalizatora Sportowego, którego serwis w zeszłym tygodniu odwiedziło 1,74 mln internautów, wykonując 18,94 mln odsłon. Natomiast Multipasko.pl miało 305,3 tys. użytkowników i 5,97 mln odsłon.

Z bukmacherów sportowych liderem jest STS.pl z 790,9 tys. odwiedzających i 4,76 mln odsłon. Na LVbet.pl 184,2 tys. internautów wykonało 317,8 tys. odsłon, a na eFortuna.pl 119,8 tys. użytkowników wygenerowało 5,22 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-sredni-dobowy-czas-ogladania-telewizji-analiza-nielsena,7170727984998017a ##

grafika

W porównaniu ze średnią z lutego trzy czołowe serwisy bukmacherskie straciły w minionym tygodniu 37,8 tys. użytkowników (3,3 proc.) i aż 7,06 mln odsłon (40,6 proc.). STS.pl zyskał co prawda 377 tys. odwiedzających (91,1 proc.), ale liczba odsłon witryny zmalała o 5,3 mln (52,7 proc.).

LVbet.pl zanotował spadek o 271,5 tys. użytkowników (59,6 proc.) i 639,2 tys. odsłon (66,8 proc.), a eFortuna.pl - o 143,3 tys. użytkowników (54,5 proc.) i 1,11 mln odsłon (17,6 proc.).

Zmalały też statystyki Lotto.pl i Multipasko.pl, ale nie tak mocno. Pierwszy serwis stracił 370 tys. odwiedzających (17,5 proc.) i 4,71 mln odsłon (19,9 proc.), a drugi - 27,3 tys. użytkowników (8,2 proc.) i 286,6 tys. odsłon (4,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali