SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy VoD tracą krocie na współdzieleniu kont. 9,1 mld dolarów w 2019 roku

Platformy VoD działające obecnie na rynku coraz dotkliwiej odczuwają zjawisko współdzielenia kont przez użytkowników. Według szacunków w 2019 roku serwisy streamingowe straciły 9,1 mld dolarów przez udostępnianie danych do płatnych kont. Do takiego procederu przyznaje się ponad 30 procent użytkowników w USA, a do 2024 roku straty z tytułu współdzielenia kont mogą wzrosnąć do kwoty 12,5 mld dolarów.

Article

Dane dotyczące strat ponoszonych przez serwisy VoD z powodu współdzielenia kont podała cytowana przez Hollywood Reporter firma analityczna Parks Associates.

Według analiz w 2019 r. przychody platform streamingowych były niższe o 9,1 mld dol. przez to, że ich subskrybenci udostępniają dane logowania do konta członkom rodziny czy znajomym.

W USA zgodnie z badaniami 31 proc. użytkowników płatnych serwisów VoD przyznaje się do udostępniania kont innym osobom. Aż 64 proc. respondentów w wieku 13 – 24 lata potwierdza stosowanie takiej praktyki, podczas gdy w grupie wiekowej ponad 35 lat ten odsetek wynosi 16 proc. Według prognoz ekspertów w 2024 r. straty serwisów VoD związane ze współdzieleniem kont sięgną kwoty 12,5 mld dol.

Tom Rutledge, szef Charter Communications podczas niedawnej konferencji dla inwestorów przyznał, że zjawisko współdzielenia kont staje się czynnikiem pustoszącym ekosystem VoD. Na potwierdzenie tego Rutledge podał, że w USA połowa gospodarstw domowych składa się z jednego lub dwóch mieszkańców, podczas gdy na powiązanych z nimi profilach notuje się w jednym momencie nawet 5 uruchomionych sesji na różnych ekranach.

Według analityków do tej pory większość platform VoD patrzyło przez palce na fakt współdzielenia kont przez użytkowników, bowiem stawiały bardziej na rozpoznawalność własnej marki i zakładały, że część osób mających dostęp do treści w niedozwolony sposób prędzej czy później zacznie na własną rękę płacić subskrypcję. Jednak w miarę jak biznes poszczególnych platform dojrzewa będą one musiały podjąć odpowiednie działania zmierzające do ograniczenia wspomnianego procederu. Rosnący problem dostrzegł m.in. Netflix, który zaczął szukać rozwiązań zmierzających do ograniczenia zjawiska współdzielenie kont.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD tracą krocie na współdzieleniu kont. 9,1 mld dolarów w 2019 roku

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Patrzący na to z boku
To jest gotowanie żaby.
Początkowo - przymykać oko, przyzwyczajać ludzi do wygody, zniechęcić do piractwa i przy okazji do zakupów "na własność".
A gdy osiągnęło się określony poziom popularności - "zaciskać więzy subskrypcji".
7 0
odpowiedź
User
Coolm4x
Troszkę nie bardzo rozumiem. Przecież np. Netflix zezwala na współdzielenie konta 4 użytkownikom. Więc swoje poświadczenia muszę podać trzem innym osobom. Czy chodzi o to, że liczba jednocześnie aktywnych użytkowników jest wyższa niż pozwala na to Netflix, ale czy to się da czy appka blokuje?
1 2
odpowiedź
User
ds
Czym innym jest posiadanie zwykłego konta uprawniającego jedną osobę do oglądania treści i podawanie innym osobom dostępu do swojego konta, a czym innym jest wykupienie pakietu dla czterech osób, za odpowiednio wyższą cenę
2 1
odpowiedź
User
walter
Moim zdaniem to jest przeszacowane, bo trzeba odsiać % współdzielących którzy gdyby nie było ów współdzielenia kont zrezygnowali by z danej platformy, albo by zaczęli piracić kontent. Moim zdaniem maksymalnie połowa by kupiła nowe konto, co daje już nie 9 mld a 4,5. W skali ogółu to już jest spora różnica.
3 0
odpowiedź
User
wujek
Ja tracę miliardy, bo nikt nie kupuje mojego produktu. A mógł kupować. Tak właśnie wygląda gdybanie Netflixa. Może łatwiej obniżyć abonament do 10 zł? I by każdy kupował swoje konto. Już 20 lat temu były płyty CD za 60 zł i wydawcy tracili miliardy na piratach - ciekawe dlaczego?
4 1
odpowiedź