SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieci komórkowe i kablówki lepiej traktują nowych klientów niż obecnych

Klienci sieci komórkowych oraz telewizji kablowych twierdzą, że firmy te dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Article

71% klientów operatorów sieci komórkowych uważa, że firmy te dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Tylko co dziesiąty uważa, że to stali klienci są lepiej traktowani niż nowi.

Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z grupy wiekowej 40-54 lata oraz osoby z wykształceniem wyższym.

W przypadku operatorów telewizji kablowej i satelitarnej wyniki są bardzo podobne. Odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku operatorów sieci komórkowych i wynosi 22%. Bardziej przekonane o nierównym traktowaniu są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz posiadające wykształcenie wyższe. Tylko co dziesiąty respondent jest zdania, że stali klienci są lepiej traktowani niż klienci nowi.

- Z naszego sondażu wynika, że zdecydowana większość klientów operatorów sieci komórkowych oraz telewizji kablowych i satelitarnych jest przekonana, że nowy klient jest dla nich dużo cenniejszy niż klient dotychczasowy. Umowy z operatorami są zazwyczaj zawierane na okres 2 lat, co oznacza, że dany operator ma właśnie taki czas na zbudowanie lojalności klienta i spowodowanie, że będzie on zadowolony z usług i przedłuży umowę. Nasz sondaż pokazuje jednak, że klienci mają poczucie, że stosunek operatorów do nich jest dużo lepszy przed podpisaniem umowy niż po. Zresztą doskonale widać to w strategii komunikacyjnej choćby operatorów telefonii komórkowej, które w większym stopniu bazują na podkreślaniu zalet przejścia do ich sieci niż pozostania z nimi przez kolejne lata - komentuje Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 14-23 kwietnia 2017 r., metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl), na próbie reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości i region, N=1000.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sieci komórkowe i kablówki lepiej traktują nowych klientów niż obecnych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
Dlatego co dwa lata trzeba zmieniać operatora. Niestety smart dom wyklucza taka opcje a nawet obniżenie abonamentu
17 8
odpowiedź
User
wt
Jest tak, bo sieci komórkowe chwalą się liczbą pozyskanych klientów a mniej liczbą posiadanych. Ja jako sprzedawca u jednego z operatorów mam plan na sprzedaż nowych aktywacji i z tego jestem rozliczany. Przedłużenie umowy nic mi nie daje, nawet jakiejś niewielkiej prowizji. To dowód, że mojeju operatorowi aż tak bardzo na obecnych klientach nie zależy.
23 8
odpowiedź
User
gość
Nie tylko kablówki i operatorzy komórek banki również.
18 8
odpowiedź
User
miś społeczny
Byłem klientem UPC w latach 1992-2009. Po kolejnej podwyżce abonamentu, ciągłym pogarszaniu jakości analogowego sygnału i po wyłączeniu radia UKF wypowiedziałem umowę. Nie nawidzę takiej olewki.
11 8
odpowiedź
User
Hgw
Prostacka strategia obowiązująca od lat chyba jest już nieaktualna... teraz doceń to co masz, tworzenie kampanii pozyskania abonenta za wszelką cenę jest bezcelowe w przypadku unifikacji konkurencyjnych ofert!
9 8
odpowiedź