Ruszył Silesia24.pl. Redaktorem naczelnym Marek Czyż

Wystartował serwis Silesia24.pl dotyczący wydarzeń w regionie śląskim. W redakcji i dziale reklamowym witryny pracuje kilkanaście osób, redaktorem naczelnym jest Marek Czyż.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Silesia24 będzie miejscem, w którym od dziś nie będziemy publikować wszystkiego, a jedynie wszystko, co najważniejsze. Wszystko po to, by nasz serwis był miejscem przyjaznym, wygodnym i przejrzystym dla Użytkownika, a jednocześnie kompetentnym i mądrym. Będziemy odkrywać dla Państwa region dotąd nieodkryty, pokazywać cudownych, utalentowanych ludzi, którzy nigdy wcześniej nie zostali zaprezentowani szerokiej publiczności - zapowiedział Marek Czyż w felietonie inaugurującym działalność Silesia24.pl.

W serwisie są publikowane teksty informacyjne, reportaże i wywiady. Będzie pojawiało się sporo materiałów wideo - redakcja ma do dyspozycji studio, a także zestaw do transmisji na żywo.

- Chcemy i będziemy zadawać tylko trudne pytania osobom, które decydują o rozwoju naszego regionu. Ale silesia24.pl nie chce i nie będzie serwisem tylko politycznym. Choć będziemy miejscem nie stroniącym od poważnej dyskusji na ważkie tematy, to marzymy o tym, by stać się Waszym przewodnikiem po regionie, jego wydarzeniach, atrakcjach i imprezach - zaznaczył Czyż.

Kilkanaście osób w zespole

Siedziba serwisu mieści się w Katowicach, niedaleko historycznej kopalni Wujek. Pracuje tam kilkanaście osób: dziennikarze i pracownicy działu sprzedaży reklam. W zespole redakcyjnym oprócz Marka Czyża są m.in. Jarosław Adamski (wcześniej związany z Radiem Piekary), Rafał Klima, Dorota Prynda (wcześniej m.in. w TVP Katowice) oraz Michał J. Cieśla (poprzednio w Silesion.pl). Dziennikarze przeszli szkolenia z zakresu nagrywania i montażu materiałów wideo.

Na stronie ma być publikowanych dziennie kilkanaście-kilkadziesiąt materiałów, m.in. depesze PAP. Główne działy serwisu to: Wiadomości, Rozmowy, Wideo, Imprezy, Sport oraz Biznes i Gospodarka. Na stronie głównej prezentowane są też treści wideo oraz kalendarium wydarzeń w regionie śląskim.

- Otwartość to wartość, którą będziemy chronić i pilnować na wielu poziomach. Otwartość na pełne spektrum poglądów, na każdy temat, na każdą interwencję od Państwa. Sama formuła serwisu też będzie otwarta. Serwis Silesia24.pl powstał dziś i od dziś zacznie się zmieniać. Zgodnie z Państwa oczekiwaniami, sugestiami i uwagami - zapowiedział Marek Czyż.

Od startu Silesia24.pl w serwisie są emitowane reklamy firm z regionu śląskiego.

Wydawcą serwisu jest podmiot o nazwie Silesia24.pl Justyna Buchczyk. Marek Czyż przekazał Polskiej Agencji Prasowej, że przygotowanie witryny sfinansował prywatny inwestor.

Czyż ostatnio w Nowa TV i Superstacji, zamknięto serwis Silesion.pl Kamila Durczoka

Marek Czyż od początku br. współpracuje z Superstacją: na zmianę z Jackiem Żakowskim jest gospodarzem „Rozmowy dnia”, a od drugiej połowy lutego zaczął też prowadzić „Bez ograniczeń”.

Przedtem przez ponad dwa lata pracował w Nowa TV (należącej do Grupa ZPR Media) jako jeden z gospodarzy programu informacyjnego „24 godziny” i cyklu publicystycznego „Proste pytanie”.

Wcześniej przez prawie 20 lat był związany z Telewizją Polską (z przerwą w latach 2009-2011, kiedy był dziennikarzem i dyrektorem programowy w TVS). W TVP przede wszystkim prowadził programy publicystyczne w TVP1, TVP Info i TVP3 Katowice, m.in. „Forum” i „Bez retuszu”.

Czyż to kolejny dziennikarz z doświadczeniem telewizyjnym uruchamiający serwis o regionie śląskim. Jesienią 2016 roku ruszył Silesion.pl Kamila Durczoka. Na początku kwietnia br. przestał być aktualizowany, a w drugiej połowie miesiąca zniknął z internetu. Wydawcy i eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl ocenili, że witryna nie osiągnęła odpowiedniej odwiedzalności i nie pozyskała wystarczająco reklamodawców, a generowała duże koszty, m.in. z uwagi na rozbudowaną na początku redakcję.

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem dotyczącym regionu śląskiego jest DziennikZachodni.pl - według danych z badania Gemius/PBI w styczniu br. zanotował 3,4 mln realnych użytkowników i 18,75 mln odsłon. Dla porównania Silesion.pl miał wtedy 758,7 tys. użytkowników i 1,87 mln odsłon.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Tyle władzy zostało Solorzowi w Polsacie. Seria dymisji

Tyle władzy zostało Solorzowi w Polsacie. Seria dymisji