SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku

Pierwszy sezon serialu Skazany na śmierć (Prison Break) podniósł widownię niedzielnego pasma Polsatu i dał słonecznej stacji bardzo silną pozycję wobec konkurencji.

Emitowany od 28 stycznia do 4 czerwca br. pierwszy sezon serialu „Skazany na śmierć” oglądało w Polsacie średnio 4,56 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl Udziały serialu w grupie wszystkich widzów wyniosły 27,54 proc., zaś w grupie 16-49 – 34,97 proc.

Największą widownią cieszyły się dwa pierwsze odcinki produkcji, każdy z nich obejrzało 6,9 mln osób. Największe udziały miał natomiast finałowy odcinek, nadany w poniedziałek 4 czerwca o 23.00, który przy oglądalności wynoszącej 4 mln osiągnął udziały na poziomie 47,84 proc.

Wszyscy 4+
16 - 49
Data AMR SHR % SHR %
28-01-2007 6 920 878 37,37% 45,61%
28-01-2007 6 923 375 38,80% 46,94%
04-02-2007 6 293 174 34,90% 42,80%
11-02-2007 5 912 870 32,08% 42,00%
18-02-2007 5 308 600 30,36% 39,32%
25-02-2007 6 010 989 32,74% 39,67%
04-03-2007 5 166 159 28,09% 36,32%
11-03-2007 4 539 584 24,70% 32,18%
18-03-2007 4 726 462 25,09% 32,02%
25-03-2007 4 154 906 22,42% 28,87%
01-04-2007 4 063 808 22,85% 29,30%
08-04-2007 3 919 467 24,18% 29,64%
15-04-2007 3 533 458 21,10% 28,56%
22-04-2007 3 797 363 22,19% 27,83%
29-04-2007 3 595 104 21,86% 27,61%
06-05-2007 3 509 995 20,14% 26,26%
13-05-2007 2 813 070 18,87% 25,79%
20-05-2007 2 866 964 19,48% 24,74%
27-05-2007 3 172 737 22,25% 28,69%
04-06-2007 4 570 488 30,38% 38,45%
04-06-2007 4 504 933 36,50% 43,49%
04-06-2007 4 058 989 47,84% 51,90%
średnia 4 563 676 27,54% 34,97%

Na reklamach wyemitowanych wokół serialu słoneczna stacja zarobiła w sumie 27,7 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).

W paśmie w którym nadawano serial (z wyjątkiem trzech ostatnich i drugiego odcinka), czyli w niedziele pomiędzy 20.00 a 21.00 Polsat poprawił swoje udziały o 8,8 pkt. proc. do 23,51 proc. w stosunku do zeszłego roku. Słoneczna stacja tym samym awansowała na pozycję wicelidera wśród stacji telewizyjnych.

Najpopularniejsza w tym paśmie pozostała TVP1 z udziałami na poziomie 33,9 proc., która również zyskała w porównaniu do 2006 roku, ale mniej, bo 7,58 pkt. proc. Jedynka pokazywała w tym czasie min. „Pogodę” i serial „Ranczo”.

Na trzecia pozycję spadł TVN, którego udziały zmalały o 6,19 pkt. proc. i wyniosły 19,42 proc. (stacja emitowała filmy fabularne i „Taniec z gwiazdami”). Daleko w tyle pozostała zaś Dwójka z udziałami wynoszącymi jedynie 9,72 proc. (spadek aż o 8,96 pkt. proc., emisja m.in. kabaretów i filmów).

Udziały stacji telewizyjnych w niedziele w paśmie 20.00 - 21.00 w okresie 28.01 - 27.05.2007 wobec analogicznego okresu 2006 roku


2007


Grupa Polsat TVP1 TVP2 TVN
4+ 23,51% 33,90% 9,72% 19,42%
16-49 30,00% 27,28% 9,46% 18,99%






2006


Grupa Polsat TVP1 TVP2 TVN
4+ 14,71% 26,32% 18,68% 25,61%
16-49 16,34% 24,01% 15,05% 28,46%






różnica w pkt%: 2007 - 2006


Grupa Polsat TVP1 TVP2 TVN
4+ 8,8 7,58 -8,96 -6,19
16-49 13,66 3,27 -5,59 -9,46

Losy bohaterów „Skazanego na śmierć” śledzili minimalnie chętniej mężczyźni niż kobiety. Serial miał największą oglądalność w grupie widzów w wieku 10 – 19 lat i 35 – 59 lat, a także wśród mieszkańców wsi, średnich i największych miast. Produkcję chętnie oglądały także osoby z wykształceniem podstawowym.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 105 50,52%

Kobiety 96 49,48%
Wiek 4- 9 54 3,32%

10- 15 104 8,23%

16 - 19 119 7,49%

20 - 24 75 6,70%

25 - 29 98 8,25%

30 - 34 97 7,36%

35 - 39 131 8,61%

40 - 44 135 9,12%

45 - 49 127 10,24%

50 - 54 122 10,05%

55 - 59 117 8,16%

60+ 69 12,48%
Wlk.miasta Wieś 109 41,83%

< 50 tys. 89 21,46%

50-100 tys. 100 8,85%

100-200 tys. 89 7,12%

> 200 tys. 101 20,75%
Zawód Top management 85 6,85%

Pracownicy szczebla średniego 90 10,82%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 131 25,02%

Emeryci 88 22,92%

Inne 99 34,39%
Wykształcenie Podstawowe 118 53,85%

Średnie 93 27,59%

Wyższe 65 7,01%

Inne 82 11,56%

Bohaterem serialu jest Michael Scofield - młody, niezwykle utalentowany inżynier, którego brat Lincoln Burrows został skazany na karę śmierci. Aby go uratować Michael dostaje się do więzienia w którym siedzi brat i organizuje stamtąd brawurową ucieczkę.

Druga seria „Skazanego na śmierć” zostanie pokazana na antenie Polsatu jesienią br.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Skazany na śmierć hitem Polsatu - 27,7 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl