SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż telewizorów do streamingu znanej platformy cyfrowej „rozczarowująca”

Telewizory do streamingu Sky Glass miały być receptą na coraz większe zagrożenie znanej platformy cyfrowej ze strony graczy typu Netflix, Amazon Prime Video czy Disney+. „Sunday Times” poinformował, że wyniki sprzedaży urządzeń są „poniżej oczekiwań i rozczarowujące”.

Telewizor do streamingu Sky GlassTelewizor do streamingu Sky Glass

Platforma Sky wprowadziła do oferty telewizory do streamingu jesienią 2021 roku. W późniejszym okresie pojawiły się także poza Wielką Brytanią, gdzie debiutowały z „wielką pompą”. Sprzęty są dostępne w wersjach 43, 55 i 65-calowej. 

Na przykład w Irlandii najmniejsze urządzenie kosztuje 755 euro, średnie 999 euro, a największe 1299 euro. Telewizory pozwalają nie tylko na korzystanie z usług Sky, ale także popularnych serwisów streamingowych typu Netflix.

Sky w 2022 roku stracił 9 proc. abonentów

Przed wprowadzeniem urządzeniem Sky Glass, platforma cyfrowa skupiała się na promocji dekoderów Sky Q. Od końca 2021 roku zachęcała do migracji na telewizory do streamingu. Wielu klientów było jednak rozczarowanych jakością usług. Narzekało m.in. na buforowanie, problemy z synchronizacją wideo i dźwięku.

Niektóre z usterek wyeliminowała aktualizacja oprogramowania. Inne, związane z prawami autorskimi nie. Na przykład w przypadku Sky Glass, fani piłki nożnej nie mogą obejrzeć powtórki sobotniego meczu kilka dni po spotkaniu. Jest to spowodowane przyczynami licencyjnymi. Takowy problem nie występuje w przypadku użytkowników Sky Q.

„Sunday Times” ujawnił, że z powodu problemów z łańcuchem dostaw, produkcja telewizorów okazała się znacznie droższa niż pierwotnie prognozowano. Jesienią 2022 roku dostawca płatnej telewizji wprowadził do oferty przystawkę Sky Glass, aby świadczyć usługi także dla osób, które wolą zainwestować w telewizory uznanych producentów, takich jak Samsung, LG, Sony czy Philips. Zabiegi te na razie zdały się na niewiele. Tylko w 2022 roku Sky straciła 9 proc. abonentów.

Urządzenia Sky Glass nie należą do najtańszych. 43-calowy model kosztuje równowartość 3500 zł. W Polsce w podobnej cenie można nabyć już 65-calowy model Samsunga. Za sprzęt 4K Xiaomi zapłacimy nieco ponad 1500 zł. Telewizory chińskich producentów cieszą się też popularnością w Europie Zachodniej, gdzie rośnie popularność pirackich usług IPTV.

Z raportu Audiovisual Anti-Piracy Alliance (AAPA), przeprowadzonego przez Uniwersytet w Bournemouth wynika, że korzysta z nich 6,6 proc. Brytyjczyków i tylko 1,5 proc. Polaków.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż telewizorów do streamingu znanej platformy cyfrowej „rozczarowująca”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl