SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słaby sezon 'Europa da się lubić', Dwójka kończy emisję programu

Zakończony w niedzielę, ostatni sezon programu "Europa da się lubić" oglądało średnio 2,78 mln widzów, zapewniając Dwójce 21,44 proc. udziału w rynku. Poprzednią serię formatu śledziło 1,2 mln osób więcej.

Słaby sezon 'Europa da się lubić', Dwójka kończy emisję programu

TVP2 podczas emisji piątej odsłony formatu (wrzesień ub.r. - czerwiec br, soboty 19.15) była stacją drugiego wyboru. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl lepszy wynik zanotowała Jedynka (26,38 proc. udziału). TVN miała z kolei 20,81 proc., a telewizja Polsat 13,31 proc. Show gorzej radziło sobie jednak w komercyjnej grupie 16-49. Jego udział tam wyniósł nieco ponad 15 proc.

TVP2 Grupa 4+ Grupa 4+ (16 - 49)
Data AMR SHR % SHR %
01-09-2007 2189051 19,35% 13,68%
08-09-2007 2209956 18,62% 13,68%
15-09-2007 1976438 16,49% 11,41%
29-09-2007 2599949 20,65% 15,74%
06-10-2007 2660484 20,76% 15,13%
20-10-2007 3149568 22,52% 15,77%
27-10-2007 2786119 19,84% 13,96%
03-11-2007 3301800 22,18% 14,32%
10-11-2007 2990689 20,68% 15,73%
17-11-2007 3018956 20,34% 15,56%
24-11-2007 3143034 22,38% 14,75%
01-12-2007 3489087 24,67% 17,56%
08-12-2007 3109686 22,48% 15,15%
22-12-2007 2645785 18,98% 12,30%
29-12-2007 3690117 25,43% 17,53%
05-01-2008 3043238 20,32% 11,80%
12-01-2008 3118511 22,47% 13,68%
19-01-2008 3421242 23,41% 16,14%
02-02-2008 3191509 22,98% 16,09%
09-02-2008 3469237 24,43% 19,65%
16-02-2008 3293416 22,90% 15,89%
23-02-2008 2968451 20,90% 13,56%
01-03-2008 3133455 21,43% 16,98%
15-03-2008 2913057 21,24% 14,67%
22-03-2008 2353835 17,20% 13,85%
29-03-2008 2746406 19,56% 14,54%
05-04-2008 2948174 23,45% 18,98%
12-04-2008 2426334 18,67% 12,11%
19-04-2008 2812194 21,55% 13,55%
26-04-2008 1944669 20,42% 13,19%
03-05-2008 2883307 24,37% 16,72%
10-05-2008 1994122 21,18% 13,38%
17-05-2008 2156710 23,45% 19,13%
24-05-2008 2185864 21,68% 15,54%
31-05-2008 1818646 20,75% 14,80%
21-06-2008 2236619 22,89% 17,72%
średnio 2779293 21,44% 15,11%


Program oglądały głównie kobiety, widzowie po 60. roku życia oraz osoby legitymujące się wykształceniem podstawowym. TVP zarobiła na emisji reklam wokół formatu 8,2 mln złotych ( dane za cały sezon, bez rabatów).



ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 38,56% 80

Kobiety 61,44% 119
Wiek 4-9 1,41% 23

10-15 2,45% 32

16 - 19 2,12% 34

20 - 24 2,73% 31

25 - 29 3,31% 39

30 - 34 3,58% 46

35 - 39 3,95% 59

40 - 44 4,66% 70

45 - 49 7,30% 93

50 - 54 10,87% 132

55 - 59 11,14% 157

60 46,48% 255
Wlk.miasta Wieś 39,08% 102

< 50 tys. 24,04% 101

50-100 tys. 9,99% 112

100-200 tys. 7,18% 90

> 200 tys. 19,71% 95
Zawód Top management 5,24% 64

Pracownicy szczebla średniego 8,46% 66

Pracownicy fizyczni i rolnicy 14,83% 76

Emeryci 58,14% 224

Inne 13,33% 40
Wykształcenie Podstawowe 52,70% 118

Średnie 32,85% 110

Wyższe 10,59% 92

Inne 3,86% 28


"Europa da się lubić" wystartowała na antenie TVP 2 zimą 2003 roku. Widowisko początkowo pomyślane jako audycja przybliżająca Polakom życie w innych krajach Europy tuż przed wejściem do Unii Europejskiej, szybko stało się jednym z najpopularniejszym programów rozrywkowych Dwójki, a wielu goszczących w nim obcokrajowców jak Steffen Moller, Paolo Cozza czy Elisabeth Duda zyskało status gwiazd.

Trzeci, rekordowy sezon programu ( emitowany między wrześniem 2004 a czerwcem 2005) śledziło ponad 7 mln widzów. W czwartym (wrzesień 2005 roku - czerwiec 2006 roku) widownia programu wyniosła 4,01 mln widzów. Spadająca popularność show zmusiła kierownictwo Dwójki do podjęcia decyzji o zdjęciu formatu z anteny. Jesienią, wieloletnia gospodyni show, Monika Richardson ma poprowadzić nowy program.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Słaby sezon 'Europa da się lubić', Dwójka kończy emisję programu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl