SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat rozważa wprowadzenie reklam bez możliwości ich natychmiastowego pominięcia

Snapchat ma w planach wprowadzenie opcji wyświetlania w aplikacji reklam bez możliwości ich natychmiastowego pominięcia przez użytkownika - wynika z nieoficjalnych informacji. Firma rozważa zastosowanie formatu reklamowego, w którym treść od reklamodawcy będzie można zignorować dopiero po kilku sekundach.

O zamiarach reklamowych Snapchata poinformował serwis AdAge opierając się na własnych źródłach w kierownictwie firmy Snap Inc. która jest właścicielem aplikacji.

Zgodnie z opublikowanymi informacjami Snapchat rozważa obecnie zastosowanie nowych sposobów monetyzacji treści na platformie, bowiem sytuacja finansowa firmy nie jest najlepsza – co prawda w III kwartale ub.r. Snap odnotował wzrost przychodów, jednak strata netto sięgnęła kwoty 443 mln dol.

Wśród nowych źródeł przychodów rozważanych w gronie szefów Snapchata jest m.in. możliwości wyświetlania reklam w inny niż dotąd sposób. Chodzi o dodanie do reklam opcji uniemożliwiających użytkownikowi natychmiastowe ich pominięcie. W założeniach odbiorca przekazu będzie musiał przynajmniej przez kilka sekund obcować z przekazem reklamowym zanim będzie mógł go zignorować.

Nieoficjalnie Snapchat może wprowadzić reklamy które będzie można pominąć po 3 sekundach, gdy na ekranie pojawi się pozwalający na to przycisk. Podobne rozwiązanie jest już stosowane na wielu innych platformach, m.in. w serwisie YouTube.

Z raportów Snapchata wynika, że większość użytkowników aplikacji przewija treści reklamowe przed upływem 1 sekundy. To z kolei oznacza dla serwisu wymierne straty finansowe, które mogłyby zostać ograniczone w wypadku nawet nieznacznego wydłużenia czasu obcowania użytkownika z prezentowanym przekazem.

Dołącz do dyskusji: Snapchat rozważa wprowadzenie reklam bez możliwości ich natychmiastowego pominięcia

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Postradamus
Ja wiem, że to trzeba monetyzować, bo pro bono nie działają, ale to chyba strzał w stopę. Ja nie używam, ale tak im mówię. Swoją drogą, ciekawe kiedy wprowadzą reklamy, na które będzie się musieć patrzyć co najmniej 3 s. Teraz będzie trzeba poczekać, ale można wzrok odwrócić. A przecież już teraz smartfony mogą śledzić ruch oczu i sprawdzać, czy patrzysz na reklamę. Jak nie patrzysz, to licznik czasu stoi.
odpowiedź