Social media coraz ważniejszym źródłem informacji

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez YouGov, media społecznościowe szybko stają się dominującym źródłem wiadomości dla amerykańskich użytkowników.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Jedna czwarta ankietowanych twierdzi obecnie, że telewizja jest ich głównym źródłem wiadomości. To jednak 31 proc. mniej w porównaniu z 2019 rokiem.

W tym czasie wzrósł odsetek osób korzystających z mediów społecznościowych - z 12 proc. do 18 proc. Z badania wynika, że ​​media społecznościowe już uzurpowały sobie miano najważniejszego źródła informacji dla osób poniżej 34. roku życia.

Jednocześnie 26 proc. konsumentów jest obecnie skłonnych płacić za dostęp do treści czasopism w internecie, w porównaniu z 19 proc. w 2019 r.

Jednak 53 proc. badanych uważa, że ​​„reklamy to strata czasu”, co stanowi wzrost z 48 proc. w 2019 r. Kolejne 46 proc. twierdzi, że reklamy „pomagają mi wybrać, co kupują",  ale odsetek ten wynosi mniej niż 49 proc. w 2019 r.

Z badania wynika również, że telewizja strumieniowa/na żądanie to najszybciej rosnące medium reklamowe pod względem uwagi konsumentów – wzrost z 8 proc. w 2019 r. do 12 proc. w 2023 r.

Facebook na czele

Najczęściej używanym portalem społecznościowym jest Facebook - wskazało go 68 proc. ankietowanych. Jednak to YouTube (51 proc.) i TikTok (26 proc.) odnotowały znaczny wzrost zainteresowania. 

Ogólnie rzecz biorąc, 46 proc. Amerykanów spędza obecnie ponad 6 godzin tygodniowo na platformach mediów społecznościowych. Wśród konsumentów w wieku 18–24 lat odsetek ten wzrasta do 60 proc..

WhatsApp odnotował najszybszy wzrost wykorzystania od 2021 roku: +9 proc. Ale nadal pozostaje w tyle za Messengerem Facebooka. 

- Jeśli chodzi o konsumpcję mediów, Amerykanie zdecydowanie zmieniają kanały, a nowymi ulubionymi kanałami są strumieniowe przesyłanie wideo i kanały społecznościowe – mówi Ryan Gmerek, wiceprezes YouGov America. - Amerykanie, którzy ukończyli 55. rok życia, są obecnie najliczniejszymi widzami telewizji na żywo, chociaż coraz częściej zwracają się w stronę transmisji strumieniowej i mediów społecznościowych także ze względu na rozrywkę i wiadomości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy