Sony Ericsson: strata i spadek przychodu w II kw.

Firma Sony Ericsson zaprezentowała swoje wyniki finansowe za II kwartał bieżącego roku. Po pięciu z rzędu kwartałach zakończonych zyskiem, producent znalazł się na minusie.

km
km
Udostępnij artykuł:

W II kwartale firma zanotowała stratę w wysokości 50 milionów euro, w porównaniu do 12 milionów euro zysku w analogicznym okresie roku ubiegłego i 11 milionów euro zysku w I kwartale.

Tymczasem przychód Sony Ericsson zmniejszył się w ujęciu rocznym o 32 proc., z 1,76 do 1,19 miliarda euro.

W II kwartale Sony Ericsson sprzedał 7,6 miliona telefonów komórkowych (ponad 70 proc. stanowiły smartfony) - o 6 proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach (8,1 mln) i o 31 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie (11,0 mln).

Winą za słabsze wyniki producent obarcza marcowe trzęsienie ziemi w Japonii, na skutego którego pojawiły się problemy z dostawami urządzeń. Sony Ericsson twierdzi, że przez to do sprzedaży nie mogło trafić około 1,5 miliona jego komórek.

Średnia cena oferowanych przez firmę telefonów wyniosła w II kwartale 156 euro. To o 3 proc. mniej rok do roku (II kw. 2010 - 160 euro), ale o 11 proc. więcej w ujęciu kwartalnym (I kw. 2011 - 160 euro).

Firma podaje także, że do tej pory sprzedała w sumie ponad 16 milionów smartfonów z rodziny Xperia, a w II kwartale ich sprzedaż zwiększyła się w ujęciu rocznym o 150 proc. Jednocześnie Sony Ericsson szacuje, że miał w II kwartale około 11 proc. udziału w światowym rynku sprzedaży smartfonów opartych na platformie Android.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?