Spada liczba klientów sieci Orange

Przychody Telekomunikacji Polskiej (marka handlowa Orange i właściciel PTK Centertel) w segmencie mobilnym wyniosły 1861 mln zł w I kwartale 2012 r., podała spółka. Oznacza to wzrost o 0,3% r/r. Spadła natomiast  liczby użytkowników.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Przychody w segmencie telefonii komórkowej zwiększyły się o 0,3% rok-do-roku, wobec spadku o 0,1% w 2011 roku. Dynamika przychodów w ujęciu rocznym uległa poprawie pomimo niekorzystnego wpływu w wysokości -42 mln zł, wynikającego z obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe. Z wyłączeniem wpływu tych decyzji regulacyjnych, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się o 2,5% rok-do-roku, przy czym wzrost ten wynikał z rosnącej liczby klientów (przyrost o 193 tys., tj. 1,3% rok-do-roku), odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych na presję cenową oraz dalszego wzrostu przychodów ze sprzedaży urządzeń i pozostałych przychodów (o 24 mln zł rok-do-roku)" - czytamy w raporcie.

Spółka podała, że liczba smartfonów zwiększyła się w skali roku o 31%, do 2,3 mln, dzięki systematycznemu wzrostowi ich udziału w nowych i przedłużonych umowach post-paid – w 1 kw. 2012 udział ten osiągnął 40%. Upowszechnienie smartfonów miało nadal korzystny wpływ na ARPU z usług przesyłu danych w segmencie post-paid – wskaźnik ten wzrósł o 20% rok-do-roku, a jego udział w całkowitym ARPU z usług post-paid zwiększył się do 11%.

"EBITDA w segmencie komórkowym utrzymała się w I kw. na prawie niezmienionym poziomie 28,1%, wobec 28,2% w I kw. 2011, gdyż 7% wzrost kosztów sprzedaży został zrównoważony przez oszczędności w innych obszarach kosztów" - podano także.

Łączna liczba klientów sieci Orange była na koniec I kwartału 2012 r. o 1,3% niższa niż rok wcześniej i wyniosła 14,612 mln. Z tego 6,927 mln przypada na ofertę abonamentową (spadek o 0,5% r/r).

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały