SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż tygodników z programem telewizyjnym

W pierwszych sześciu miesiącach br. rozpowszechnianie płatne razem tygodników z programem telewizyjnym spadło średnio o 13,4 proc., a spadki dotknęły wszystkich tytułów. Zdecydowanym liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje “Tele Tydzień”.

Spada sprzedaż tygodników z programem telewizyjnym

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, wynika, że rozpowszechnianie płatne razem tygodnika “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) wyniosło 1 105 039 egz., czyli o 7,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 483 551 egz. (spadek o 5,6 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 237 972 egz., notując największy spadek w zestawieniu, wynoszący 25,7 proc.

Jednym tytułem w zestawieniu, nie wydawanym przez Bauera, jest tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), zajmujący ostatnie, siódme miejsce z wynikiem 45 569 egz. (spadek o 7,2 proc.). 

ZKDP I półrocze
Tygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień 1 105 039 1 194 235
To & Owo 483 551 512 346
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 237 972 320 223
Tele Max 227 935 304 765
Super TV 227 284 295 306
Imperium TV 121 088 150 770
Teleprogramy 45 569 49 122


W drugiej połowie ub.r. na rynku wydawniczym pojawiły się też dwutygodniki telewizyjne. W pierwszym półroczu br. najpopularniejszym z nich był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 368 302 egz. Rok wcześniej “Tele Świat” był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 226 178 egz.

Drugie miejsce zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 235 855 egz., który rok temu się nie ukazywał. Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 77 601 egz. W I półroczu 2009 roku “Ekran TV” wydawany był co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił 55 372 egz. 

ZKDP I półrocze
Dwutygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat* 368 302 226 178
TV 14 235 855 -
Ekran TV 77 601 57 372

* - dane dotyczą tygodnika.
 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż tygodników z programem telewizyjnym

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iko
Ja od 25 lat kupuję co tydzień ...To i Owo....są tam wszystkie kanały.Polecam.Na prawdę super tygodnik.
8 8
odpowiedź
User
Luki
To i Owo to jest to o co chodzi mnóstwo kanałów !
8 8
odpowiedź
User
Ekspert
A nikt z Grona Redakcyjnego nie zwrócil uwagi, że tak naprawdę segment się trzyma, bo sprzedaż dwutygodników wyrównala spadki tygodników.
8 8
odpowiedź
User
Sako
Sprzedaż dwutygodników niczego nie wyrównała a pogrążyła segment, wystarczy podzielić na dwa tę nędzną sprzedaż a wyjdzie słabo sprzedający się tygodnik na granicy rentowności, wziąć pod uwagę mniejsze przychody z reklam o połowę oraz koszty redakcji. Wynik - żenua. Segment się trzyma, ale brzytwy chyba.
8 8
odpowiedź
User
mumu001
Jak to są wszytskie kanały w To i Owo? A Animal Planet HD a Nickelodeon? NG Wild HD? itd itd
8 8
odpowiedź