SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w kwietniu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. 

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w kwietniu 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 241 411 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 8,32 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,84 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 117 165 egz., notując spadek o 11,23 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała najbardziej w zestawieniu - o 21,55 proc. i wyniosła 65 279 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,02 proc.

Jak już informowaliśmy Grupa Agora przedstawiła kilka dni temu strategię na lata 2018-2022 z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników. „Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kol
za brak sprzedazy w kioskach też odpowiada znienawidzony pis? wiem ze ciężko przyjąć do wiadomości że mało kto chce giewu czytać ...
odpowiedź
User
conf
....." coraz bliżej święta, coraz bliżej święta" : ) I wybory samorządowe i w wielu miejsca oderwanie Michnika od cyca samorządowego ; ) Obstawiam ponizej 50 tys w przyszłym roku - jak zabawa to zabawa : )
odpowiedź
User
Sylwia
Cieszę się!
odpowiedź
User
adam
w kioskach leci na łeb na szyje, a w desperacji gw zaczęła jeszcze znów rozdawać prenumeraty cyfrowe. pierwszy miesiąc dają już całkiem za darmo. Przy takim spadku wydanN drukowanych muszą szybko puscić w rynek info o rekordowej liczbie sprzedanych czyli rozdanych prenumerat cyfrowych.
odpowiedź
User
Sylwia
Fakt - 244344 w kwietniu 2018! Fakt rządzi! Cieszę się!
17 57
odpowiedź