SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze większy zarobek TVP i TVN

Liderem wpływów reklamowych w I półroczu 2009 r. była telewizja TVN. Stacja zarobiła cennikowo 1 374 mln złotych, drugie miejsce przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, PTK Centertel oraz Polkomtel.

Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze większy zarobek TVP i
TVN

Wpływy z reklam TVN w I półroczu br. wyniosły 1 374 mln zł i były o 7,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1 116 mln zł (o 13 proc. mniej niż w 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 856 mln zł, czyli o 23 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 26 proc. do poziomu 576 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 162 mln zł i były o 162 proc. wyższe niż rok temu.


I poł. 2009* ZMIANA
TVN 1 374 645 117 zł 7,3%
Polsat 1 166 892 624 zł -12,7%
TVP1 856 362 143 zł 23,3%
TVP2 576 020 416 zł 25,6%
VIVA Polska 162 141 350 zł 162,1%
AXN 150 044 246 zł 12,6%
TV4 143 876 204 zł 9,1%
TVN 24 109 580 837 zł 3,5%
TV Puls 106 933 250 zł -18,0%
MTV Polska 90 844 740 zł 30,1%
TVN Siedem 76 672 063 zł -2,1%
Discovery 62 964 885 zł 3,1%
TVP INFO 60 699 218 zł 12,5%
TVN Style 52 054 560 zł 74,5%
Jetix 46 391 270 zł -10,7%
4fun TV 45 005 143 zł -30,7%
Hallmark 42 236 880 zł 11,7%
Tele 5 39 744 056 zł -2,3%
National Geographic Channel 37 914 010 zł 1,8%
VH1 Polska 36 074 110 zł 8,7%



I poł. 2008*
Polsat 1 336 242 853 zł
TVN 1 280 862 292 zł
TVP1 694 688 546 zł
TVP2 458 759 933 zł
AXN 133 200 749 zł
TV4 131 888 068 zł
TV Puls 130 408 357 zł
TVN 24 105 917 993 zł
Polsat Sport 105 870 345 zł
TVN Siedem 78 290 026 zł
MTV Polska 69 811 590 zł
4fun TV 64 951 592 zł
VIVA Polska 61 873 695 zł
Discovery 61 082 945 zł
TVP INFO 53 959 299 zł
Jetix 51 961 436 zł
Cartoon Network 49 683 860 zł
Polsat Cafe** 45 306 289 zł
Tele 5 40 699 223 zł
Hallmark 37 805 052 zł





Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w I półroczu 2009 r. firmy Unilever Polska, PTK Centertel oraz Polkomtel.

I poł. 2009*
UNILEVER POLSKA 272 324 890 zł
PTK CENTERTEL 172 976 791 zł
POLKOMTEL 159 764 462 zł
NESTLE POLSKA 155 885 955 zł
L'OREAL POLSKA 137 785 909 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 133 850 937 zł
DANONE 122 192 843 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 118 842 276 zł
US PHARMACIA 101 568 977 zł
RECKITT BENCKISER 89 174 697 zł
HENKEL 75 279 854 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 73 590 641 zł
P4 72 929 079 zł
MARS POLSKA 72 452 470 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 60 226 952 zł
NIVEA POLSKA 59 012 813 zł
TYMBARK 56 864 573 zł
FERRERO POLSKA 55 097 175 zł
BRAK ADV 50 160 457 zł
KRAFT FOODS 48 523 098 zł



I poł. 2008*
UNILEVER POLSKA 256 482 609 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 190 363 955 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 130 616 547 zł
POLKOMTEL 127 000 229 zł
L'OREAL POLSKA 120 039 714 zł
NESTLE POLSKA 118 933 490 zł
DANONE 109 860 137 zł
RECKITT BENCKISER 105 774 491 zł
PTK CENTERTEL 96 884 738 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 78 107 766 zł
US PHARMACIA 73 305 286 zł
MARS POLSKA 67 187 500 zł
HENKEL 66 506 368 zł
NIVEA POLSKA 60 961 333 zł
TV PROMOTION GROUP 56 839 369 zł
GRUPA ŻYWIEC 56 620 427 zł
P4 54 102 163 zł
COLGATE - PALMOLIVE 54 055 228 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 51 443 306 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 50 947 482 zł

Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.



* dane do 28.06, w 2009 roku stacja "Polsat Cafe" nie jest już monitorowana
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze większy zarobek TVP i TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl