Spotify z rosnącymi przychodami i malejącą stratą. Serwis ma 286 mln użytkowników

W pierwszym kwartale 2020 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 22 procent. Spółka wykazała kwartalną stratę na poziomie 17 mln euro, zaś liczba miesięcznych użytkowników platformy zwiększyła się o 31 procent do 286 milionów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Spotify zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie w kwietniu 2018 r. Spółka wybrała metodę tzw. direct listingu, czyli skierowania do obrotu niemal wszystkich wyemitowanych akcji z pominięciem tradycyjnej oferty publicznej (IPO).

Przychody w górę, maleje strata

Teraz firma Spotify opublikowała wyniki biznesowe za I kwartał 2020 r. W raportowanym okresie spółka zanotowała przychody w wysokości 1,848 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 22 proc.

Kwartalna strata operacyjna firmy została ograniczona do 17 mln euro, co jest obiecującym rezultatem biorąc pod uwagę, że rok wcześniej była to kwota 47 mln, a na koniec IV kwartału ub.r. - 77 mln euro.

Spotify zaznacza w komunikacie, że choć na początku pandemii koronawirusa pojawiły się obawy co do dalszego funkcjonowania serwisu, to ostatecznie okazały się one nieuzasadnione, a użytkownicy platformy w czasach domowej izolacji chętnie sięgają po muzykę czy podcasty oferowane przez Spotify.

grafika

286 mln użytkowników

W I kwartale 2020 r. łączna liczba miesięcznych użytkowników Spotify na świecie osiągnęła poziom 286 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 31 proc. W tej liczbie 130 mln to subskrybenci płatnej wersji premium, a ich grupa wzrosła rok do roku o 31 proc.

W ujęciu geograficznym 35 proc. wszystkich użytkowników Spotify to mieszkańcy Europy, na 2. miejscu jest Ameryka Północna (26 proc.), a na 3. pozycji – Ameryka Łacińska (22 proc.).

grafika

Podobnie wyglądają relacje w wypadku użytkowników płacących w Spotify abonament. Europejczycy to 39 proc. tej grupy, 29 proc. stanowią mieszkańcy Ameryki Północnej, a 21 proc. - Ameryki Łacińskiej.

grafika

Spotify przewiduje, że w II kwartale br. liczba użytkowników serwisu może sięgnąć globalnie 299 mln, zaś grupa subskrybentów płatnej wersji – 138 mln. W prognozowanym okresie przychody spółki mogą osiągnąć poziom 1,95 mld euro, zaś strata operacyjna zamknąć się w przedziale 45 – 95 mln euro.

Z kolei do końca 2020 r. Spotify zamierza przyciągnąć do swojej oferty od 328 do 348 mln użytkowników, zaś przychody mają osiągnąć poziom od 7,65 do 8,05 mld euro przy stracie w wysokości 150 – 250 mln euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski