Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.

Średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż „Faktu” spadła do 140 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 48 tys.

W drugim kwartale 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 140 529 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 81 659 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 48 328 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tomasz-jozwik-dziennik-gazeta-prawna-byly-prezes-pap-biznes,7169792529782913a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 022 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 636 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 140 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 14 927 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 270 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 618 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 388 129 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w drugim kwartale br. wyniosła 388 129 egz.

grafika

„DGP” na czele e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (16 740 egz.), „Rzeczpospolita” (14 121 egz.) i „Puls Biznesu” (10 185 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 77 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 60 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 55 proc.

grafika
grafika

PBC nie monitoruje liczby subskrypcji cyfrowych gazet. Tutaj liderem jest "Gazeta Wyborcza", która na koniec marca br. miała 290 tys. subskrybentów.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?