SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Rzeczpospolitej” i „GW” ostro w dół w I pół. 2013 r.

W I półroczu br. jedynym dziennikiem, który zanotował wzrost średniej sprzedaży, była „Gazeta Polska Codziennie”. Reszta tytułów straciła, a największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”. Liderem pozostał „Fakt”.

W I półroczu br. jedynym dziennikiem, który zanotował wzrost średniej sprzedaży, była „Gazeta Polska Codziennie”. Reszta tytułów straciła, a największy spadek zanotowała „Rzeczpospolita”. Liderem pozostał „Fakt”.

W okresie od stycznia do czerwca br. średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 348 527 egz., co w porównaniu do I półrocza 2012 roku oznacza spadek wynoszący 11,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 209 010 egz., po spadku o 15,12 proc.

Na podium znalazł się jeszcze tabloid „Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 157 231 egz., czyli o 4,49 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Czwartą lokatę zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media, dawniej Presspublica), a jej średni wynik uplasował się na poziomie 64 241 egz. Zanotowała ona największy spadek w rankingu, wynoszący 24,5 proc.

>>> Dzienniki w czerwcu 2013 roku - "Gazeta Wyborcza" poniżej 200 tys. egz.

Natomiast jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 27 803 egz. To o 3,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tytuł ten w rankingu znalazł się na miejscu siódmym.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

486 069

348 527

348 527

529 409

391 652

391 652

Gazeta Wyborcza

309 418

229 883

209 010

361 286

264 543

246 252

Super Express

269 591

157 951

157 231

289 138

165 373

164 617

Rzeczpospolita

94 960

104 904

64 241

146 813

112 719

85 089

Dziennik Gazeta Prawna

80 334

72 152

53 317

119 248

91 405

59 532

Przegląd Sportowy

74 317

37 134

37 134

85 222

44 191

44 191

Gazeta Polska Codziennie

90 715

27 803

27 803

107 143

26 919

26 919

Puls Biznesu

18 185

16 611

11 804

20 090

17 791

12 675

Parkiet Gazeta Giełdy

11 019

6 792

3 731

12 072

7 460

4 393

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Rzeczpospolitej” i „GW” ostro w dół w I pół. 2013 r.

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Niezmiennie zadziwiają mnie ludzie, którzy z własnej woli codziennie wydają pieniądze na Gaz Wiewiórczy i wdychają, doznając halucynacji o treściach: Zielona Wyspa, brunatne zagrożenie, wspaniali ludzie honoru, homoseksualna sielanka, Macierewicz z kłami do ziemi i tak dalej w ten sam nudny szlaczek.
odpowiedź
User
Dd
A mnie z kolei zadziwiają dziennikarze prasowi atakujacy stacje radiowe i telewizyjne za słabe wyniki i spadki , podczas gdy te gazety mają spadki co pół roku rzędu 15-24%. To się nazywa tupet
odpowiedź
User
jest dobrze
Rzepa mnie nie interesuje ale ten spadek sprzedaży Gazety Wyborczej to bardzo dobra wiadomość.Tak Michnik na kłamstwie i obłudzie nie można nic zbudować,podobną drogą kroczy TVN i też ma podobne efekty.Mam nadzieję że tuby PO-wskie upadną.Jakim cudem OFE jest udziałowcem Agory i ITI?
odpowiedź