SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska” i „Wprost” z największymi spadkami w I półroczu 2019 roku

W pierwszym półroczu 2019 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w pierwszym półroczu 2019 roku wyniosła 110 226 egz. Było to o 2,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,72 proc. do 94 818 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 75 696 egz., po spadku o 12,50 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 268 egz., po spadku o15,84 proc.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 11,16 proc. do 31 780 egz.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 20,22 proc. do 22 152 egz. Dziennik ten zajął siódme miejsce.

W czerwcu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 106 436 egz., po wzroście o 0,96 proc. - jedynym w zestawieniu. Na drugiej pozycji znalazła się „Polityka” (92 813 egz., w dół o 0,07 proc.), a na trzeciej - „Newsweek Polska” (69 684 egz., - 12,77 proc.).

Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „Wprost” (AWR „Wprost”) - było to 26,05 proc. do 14 128 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” i „Wprost” z największymi spadkami w I półroczu 2019 roku

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Co?...
Nikt nie kupuje gazpola? Oj jaki mi przykro 🤣
41 12
odpowiedź
User
USB
Trzeba dać więcej reklam spółek skarbu państwa.
34 11
odpowiedź
User
bob
GP- pisowska propaganda, no cóż państwo dopłaci
27 14
odpowiedź
User
Adam
Skąd różnica pomiędzy rozpowszechnianiem płatnym a sprzedażą ogółem w przypadku "Wprost". Wyniki sprzedaży wskazują, że mało kto już czyta ten tygodnik, a mimo to rozpowszechnianie aż na poziomie 80 tys. No i jaki cudem przy nakładzie 53 tys.?
12 4
odpowiedź
User
Koko
Jak to możliwe, że WPROST ma rozpowszechnianie płatne większe od nakładu?!
12 0
odpowiedź