SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż wearables w 2018 r. o 8,5 proc. w górę. Dwucyfrowe wzrosty w kolejnych latach

W 2018 roku na świecie sprzedanych zostanie 125,3 miliona urządzeń z kategorii wearables, o 8,5 proc. więcej niż w roku 2017 - prognozuje firma badawcza IDC.

Apple WatchArticle

Kolejne lata mają przynieść powrót do dwucyfrowych wskaźników, a w roku 2022 globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables ma sięgnąć 189,9 miliona sztuk, przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 11 proc.

Dwa największe rynkowe segmenty to zegarki i opaski. W przypadku zegarków sprzedaż ma w tym roku sięgnąć 72,8 miliona sztuk, z czego ok. 2/3 mają stanowić smartwatche. Do 2022 roku całkowita sprzedaż zegarków ma rosnąć rocznie średnio o 13,3 proc. i sięgnąć wówczas 120,2 miliona sztuk. Natomiast jeśli chodzi o opaski, sprzedaż ma w prognozowanym okresie utrzymywać się na mniej więcej takim samym poziomie - szacowane średnioroczne tempo wzrostu to 0,3 proc. (46,5 mln w 2018 r., 47 mln w 2022 r.).


Biorąc pod uwagę systemy instalowane w urządzeniach smart wearable, liderem ma być WatchOS. Rynkowy udział platformy Apple w latach 2018-2022 ma jednak zmniejszyć się z 44,8 proc. do 35,8 proc. Drugie miejsce ma przypaść Androidowi (22,4 proc. udziału w 2022 r.), a trzecie systemowi WearOS (19,8 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż wearables w 2018 r. o 8,5 proc. w górę. Dwucyfrowe wzrosty w kolejnych latach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl