Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród koncernów (TOP18 wg RECMA)

Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i MediaCom (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Value Media, Wavemaker, Havas Media, Zenith i Spark Foundry otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media, który po raz pierwszy wyprzedził GroupM.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie "Qualitative Evaluation" dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się).

Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat. Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2021” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 24 pkt) i MediaCom (20 pkt).

Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Value Media (GroupOne), Wavemaker (GroupM), Havas Media, Zenith I Spark Foundry (Publicis Media).

Notę „bardzo dobrą” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „dobrą” - Mindshare (GroupM), Arena Media (Havas Media Group), Initiative (Mediabrands), UM (Mediabrands) i Vizeum (dentsu).

Jako „przeciętne” sklasyfikowano pięć domów mediowych: Carat (dentsu), MullenLowe MediaHub, Media Data Mind, PHD Media Direction i Media Direction OMD. W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (dentsu).

W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów zebrały; Starcom (12), MediaCom i Value Media (po 11) i Havas Media (100. 9 punktów przyznano agencji Wavemaker, 7 pkt - Spark Foundry, po 6 pkt. - Arena Media, OMD i Zenith.

grafika

Publicis Media po raz pierwszy na czele grup mediowych

W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 49 pkt.

GroupM(MediaCom, Mindshare, Wavemaker) ma 48 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa Havas Media Group (Havas Media i Arena Media) zdobyła 20 pkt.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii