SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

STR8

Prezentacja nowego logotypu i linii produktów marki STR8 - casestudy.

Zadania dla Incentive Concept Poland(ICP):
Firma Incentive Concept Poland zorganizowała 4 kwietnia br. galędla marki STR8, której producentem jest Sarantis Polska SA. Celemeventu była premiera nowej linii STR8 - POWER PRO, która odbyła sięw warszawskim biurowcu Focus.

ICP była odpowiedzialna za inaugurację i wprowadzenie na polskirynek produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn nowej kategorii STR8 -POWER PRO. Do zadań ICP należało opracowanie koncepcji iscenariusza oraz zorganizowanie i realizacja imprezy związanej zodświeżeniem i unowocześnieniem wizerunku marki STR8.
Impreza dedykowana była partnerom biznesowym Sarantis PolskaSA.

Klient:
Sarantis Polska SA. istnieje na polskim rynku od 2000 roku. Firmajest jednym z największych w kraju producentów i dystrybutorówkosmetyków i artykułów gospodarstwa domowego. Wśród dystrybuowanychprzez przedsiębiorstwo produktów znajdują się kosmetyki marek STR8,C-Thru, BU, X-Pose, Whisky, Nair, Pearl Drops, Everlast,szczoteczki do zębów Spinbrush, artykuły gospodarstwa domowego JanNiezbędny, Grosik, Kamelia, kosmetyki do pielęgnacji butów Cameloraz uszczelki i jednorazowe naczynia.
Firma posiada 12 oddziałów w Polsce: w Bydgoszczy, Gdańsku,Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu,Szczecinie, Warszawie (2 oddziały) i we Wrocławiu. Wybrane produktyz portfolio Grupy Sarantis są eksportowane do krajów europejskichoraz spółek Grupy Sarantis w krajach EuropyPołudniowo-Wschodniej.
W sierpniu 2007 Sarantis SA. zdobyła Złote Godło "Laur konsumenta2007" dla marki Jan Niezbędny. Wyróżnienie to zostało przyznane jużpo raz trzeci, w związku z czym marka otrzymała tytuł Grand Prix2007.

Charakterystyka marki STR8, nowego logotypu oraz nowejlinii produktów:
STR8 to marka dedykowana mężczyznom, którzy wiedzą czego oczekująod życia, wiedzą jak to osiągnąć, konsekwentnie dążą do celu, sąodważni, pewni siebie, świadomi swojej wartości i autentyczni.

Bezpośrednią grupą docelową marki STR8 sąmężczyźni:
- w wieku 18-34 (core target 18-24);
- o wykształceniu średnim i wyższym;
- głównie mieszkańcy obszarów miejskich o zaludnieniu powyżej 100tys. mieszkańców.

Kosmetyki STR8 mają podkreślać męskość ich użytkowników.Wszystkie elementy związane z marką - poczynając od logotypu akończąc na wyglądzie opakowania - nawiązują do stylistykimotoryzacyjnej. Unowocześniony wzór logotypu ma na celu odświeżeniemarki, by lepiej dopasować się do potrzeb młodego pokoleniakonsumentów. Marka STR8 należąca do Sarantis SA. ma być postrzeganaprzez konsumentów jako dynamiczna, wciąż rozwijająca się,podążająca za nowościami i zaskakująca swoich klientów.

Do tej pory na rynku dostępne były produkty o tradycyjnychzapachach STR8 - Original, Racing, Intense, Blade, Motion,Adventure, Oxygen. Nową linię POWER PRO charakteryzują cztery liniezapachowe w spray'u - Ocean Wave, Sensi+, Energy Boost, Stealth itrzy linie zapachowe pozostałych produktów (żele pod prysznic,dezodoranty typu roll-on i stick): Aqua Breeze, Lime Peak,Adrenaline Crash.

Otoczenie konkurencyjne STR8:
W zależnościod kategorii produktowej:
- Wody toaletowe /Adidas, Crossman, Route 66
- Płyny po goleniu /Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice
- Dezodoranty /Axe, Adidas, Nivea, Gillette, Old Spice, Rexona

Cele strategiczne:
przedstawienie partnerom biznesowym odświeżonego logotypu markiSTR8;
zaznajomienie partnerów biznesowych z nową ofertą markiSTR8;
wzbudzenie w partnerach biznesowych entuzjazmu do nowegowizerunku marki i nowej linii produktów POWER PRO.
wzrost świadomości marki;
wzrost udziałów rynkowych.

Strategia:
Głównym założeniem dla Incentive Concept Poland w opracowaniuscenariusza i realizacji wydarzenia było podkreślenie nowoczesnegocharakteru zmienionego logotypu oraz nowych produktów STR8 POWERPRO linii Perfomance.

Logotyp
Wzór graficzno-tekstowy, stanowiący wizytówkę marki STR8 uległzmianie - został unowocześniony zgodnie z nowymi wymogami rynku. Wnowej grafice krawędzie zostały zaokrąglone a całość znakugraficznego lekko zwężona przy jego dolnej podstawie. Dokonanazmiana miała głównie charakter kosmetyczny, dzięki czemucharakterystyczny znak STR8 nie utracił nic ze swojegomotoryzacyjnego charakteru.

Dotychczasowy logotyp STR8 miał wygląd prostej, prostokątnej,amerykańskiej tablicy rejestracyjnej. Nawiązywał bezpośrednio domitu amerykańskiej drogi. USA słynie z autostrad, które zgodnie zewspółczesnymi legendami są przemierzane przez odważnych,zdecydowanych mężczyzn - buntowników, poszukujących wolności iwielu niezapomnianych wrażeń oraz przygód. Marka STR8 odwołuje siędo tych archetypów. Amerykańska tablica rejestracyjna, stanowiącatło dla marki STR8, jednoznacznie kojarzy się z autostradą w USA.Natomiast nazwa "STR8" jest skrótem od angielskiego słowa"Straight" (pol. "prosty"), co podkreśla odniesienie marki doamerykańskiego mitu otwartej drogi.


" STR8 POWER PRO, linia Performance
STR8 POWER PRO to nowa kategoria produktów marki STR8 przeznaczonadla mężczyzn, którzy cenią sobie aktywny tryb życia, a sport jestelementem ich pasji. Produkty z tej linii charakteryzuje kolorowetło (zielone, pomarańczowe, niebieskie, srebrne, żółte), któredostosowane zostało do każdego zapachu STR8 POWER PRO i nowychproduktów pielęgnacyjnych. W każdym zapachu POWER PRO zostałzawarty inny składnik: Mentol, Aloes lub Żeń Szeń, zaspokajającpotrzeby rożnych konsumentów korzystających z linii POWER PRO. Nowalinia marki STR8 ma za zadanie zaspokoić kompleksowo potrzebymłodych mężczyzn.


Realizacja:
Inauguracja wejścia nowej linii zapachów do sieci sprzedaży iprezentacja nowego logotypu miały miejsce w warszawskim biurowcuFocus. W spotkaniu wzięło udział ponad 350 partnerów biznesowychSarantis Polska SA. Event poprowadził Marcin Prokop.

W futurystycznej przestrzeni i kosmicznej atmosferzewizualizacji inspirowanych filmem "Piąty element", zgromadzonymgościom został zaprezentowany odświeżony logotyp marki STR8 oraznowa kategoria produktów do pielęgnacji ciała STR8 - POWER PRO.Wydarzeniu towarzyszył występ grupy baletowej Art Color Baletsłynącej z widowiskowego body paintingu, w choreografii specjalniestworzonej dla STR8. Emocji dostarczył poduszkowiec unoszący sięnad ziemią, pokaz laserowy, występ akrobatyczny oraz koncertszwedzkiej wokalistki September. Tło całej imprezy stanowiływizualizacje futurystycznej metropolii. Obraz samochodówprzyszłości pędzących w przestrzeni kosmicznej przy dźwiękachmuzyki elektronicznej, wyświetlany na dużych ekranach miał zazadanie podkreślić nowoczesny i dynamiczny charakter linii POWERPRO oraz nowego logotypu STR8.

Na gości przybywających na galę czekali fotoreporterzy, robiącyzdjęcia wchodzącym do budynku po czerwonym dywanie. Poprzekroczeniu progu biurowca, uczestników imprezy witały hostessy wfuturystycznych strojach. Na ścianach głównej sali zostałyzamontowane ekrany, na których wyświetlane były wizualizacjemetropolii przyszłości. Dekoracja sprawiała, że uczestnicy zabawymogli poczuć się jakby znaleźli się w sercu futurystycznego miastaprzyszłości. Dźwięki elektronicznej muzyki i obraz miały na celustworzenie atmosfery do dalszej prezentacji nowych produktów markiSTR8 oraz odświeżonego wzoru logotypu.

Oficjalną część spotkania rozpoczął prowadzący galę - MarcinProkop. Spotkaniu towarzyszyły ciekawe efekty dźwiękowe - odgłosysilnika i zamykanych drzwi, pisku opon. W pewnej chwili wszystkieświatła na sali zgasły.

Część pierwsza- Nowy logotyp STR8
Artyści Art Color występują na scenie od wielu lat. Grupa ta łączyw swoich występach sztukę tańca i body paintingu. Tancerzewkroczyli na scenę i wyłonili się z kokonu, niczym Wenus z muszli wobrazie Botticiellego. Prezentowany przez nich taniec stanowiłswoistą, artystyczno-poetycką wizualizację przemiany starego znakumarki STR8 w nowy. Występowi towarzyszył odpowiedni podkładmuzyczny. Efektowny pokaz artystów pozostawił niezapomnianewrażenia w świadomości partnerów biznesowych Sarantis Polska SA. Wtym samym czasie na ekranach została zaprezentowana wizualizacjaprzemiany logotypu marki STR8 na nowy.

Po oszołamiającym występie baletu, w blasku scenicznych świateł,na estradę ponownie wyszedł Marcin Prokop. Prowadzący zaprosił nascenę Dyrektor Generalną Sarantis S.A. Uczestnicy imprezy poznaliwszystkie szczegóły związane ze zmianą marki STR8.

Część druga - Fragrance
Etap ten zaczął się od dynamicznej zmiany oświetlenia. Otaczającegości światła przyszłości zaczęły rytmicznie migać. W kłębachjasnego dymu oraz w towarzystwie tancerzy na salę wjechał unoszącysię nad ziemią poduszkowiec. Pojazd, wraz z otaczającymi tancerzamidotarł do sceny. Artyści weszli na estradę, gdzie w rytmie wciążbrzmiącej w tle muzyki wprowadzili na scenę akrobatów. Na głównymekranie pojawiły się obrazy przestrzeni kosmicznej - słynnyfragment "2001: Odyseji Kosmicznej"

Zabrzmiał walc Straussa. Dźwięk i obraz stanowił nawiązanie dolini zapachów STR8 Fragrance. Prowadzący zaprosił gości na ichprezentację.

Część trzecia - nowe zapachy STR8 POWER PRO liniiPerformance
Scenę spowił gęsty dym rozświetlany światłem laserów, których pokazwłaśnie się rozpoczął. Chwilę później zgromadzeni usłyszeli głos:"Rozpoczyna się nowa era STR8...". W dymie i w świetle laserów, naestradzie pojawili się tancerze baletowi. Na ekranachzaprezentowano trójwymiarowe wizualizacje STR8 POWER PRO. MarcinProkop zaprosił na scenę Dyrektor Marketingu, która wygłosiłaprzemówienie nawiązujące do inauguracji nowych produktów. Pozakończeniu części oficjalnej, prowadzący zapowiedział gwiazdęwieczoru - September. Koncert szwedzkiej wokalistki trwał ponadpięćdziesiąt minut i skończył się kilkanaście minut po północy,niezwykle głośną falą oklasków i okrzyków widowni. Uczestnicyzostali zaproszeni do dalszej zabawy, która trwała aż do trzeciejnad ranem. Imprezie towarzyszyły zmieniające się na ekranachwizualizacje miasta przyszłości oraz nowych produktów STR8.

Podsumowanie:
Wprowadzenie nowej marki lub nowej linii produktów zawsze stanowiwyzwanie dla firmy. Nowe, nieznane artykuły muszą zaistnieć wświadomości konsumentów i głęboko zapaść im w pamięć. Równie ważnymaspektem jak świadomość marki wśród konsumentów jest budowaświadomości wśród partnerów biznesowych.

Przedstawione case study jest modelowym przykładem imprezy, wktórej firma ICP przy organizacji spotkania, postarała się o to,aby jego uczestnicy z jednej strony doskonale się bawili, a zdrugiej mogli poznać 'smak i zapach' nowych produktów - możliwienajwiększą ilością zmysłów. Muzyka, wyświetlane obrazy - wszystkoto było ściśle związane z wartościami, które firma Sarantis PolskaSA. chciała przypisać nowym produktom i logotypowi.

Futurystyczna wizualizacja nawiązująca do nowoczesnego miasta ikosmosu, także muzyka z filmów "Matrix" i "Piąty Element" -jednoznacznie podkreślały, że odświeżony logotyp STR8 oraz noweprodukty mają bardzo nowoczesny i dynamiczny charakter.

  • Więcej informacji:
  • STR8

Dołącz do dyskusji: STR8

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr
Szczerze mówiąc, bardziej podobały mi się stare opakowania dezodorantów, takie sierniężne, ascetyczne bez bajerów i żarówiastych kolorów jak na choince. No i rozpylacz był świetny, co prawda czasami "PLUNĄŁ" zawartością puszki, ale miał świetne oddawanie ciśnienia. Teraz na str8 patrze jak na zapach z niższej półki typu Bond, Adidas, takie same, bez polotu i fantazji
odpowiedź