SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sukces Fox Kids w 2003 roku

2003 - Niezwykły rok dla Fox Kids

Badania AGB w drugiej połowie 2003 roku prezentują Fox Kids jako stacja nr 1 na rynku polskim wśród wszystkich kanałów satelitarno-kablowych i niekwestionowanego lidera wśród kanałów skierowanych do młodszej widowni.

Telewizja Fox Kids, oferująca miedzy innymi takie ponadczasowe hity jak Lucky Luke, czy Sąsiedzi osiągnęła wysoki poziom średniej widowni wśród grupy 4+ w wysokości 56 582. Zasięg skumulowany z całego roku w tej grupie widzów wskazuje, ze telewizje Fox Kids oglądało w 2003 roku 7.7 miliona co reprezentuje prawie 70% wzrost widowni i 30% wzrost średniego zasięgu dziennego (za okres 07-12/2003 średni zasięg dzienny wyniósł 1 169 061 osób 4+). Dzięki tym imponującym wynikom, pozycja Fox Kids przewyższyła Cartoon Network, TVN 24, Eurosport i Mini Max/Hyper.

Badania potwierdziły także, ze w 2003 roku dzieci 4-15 oglądały programy Fox Kids (dziennie 1 godzinę i 15 minut) dłużej niż w 2002 i tym samym udziały stacji w grupie 4-15 powiększyły się z 1,99% w 2002 roku do 3,51% w roku 2003.

W ostatnim roku kalendarzowym Fox Kids zanotował również imponujący 30% wzrost dystrybucji w stosunku do roku 2002. Nowe umowy dystrybucyjne zostały podpisane miedzy innymi z: Vectra S.A, Multimediami Polska i Stream Communications. Zasięg mierzony przez AGB Polska w styczniu bieżącego roku to 3.1 miliona gospodarstw domowych.

Maciej Bral, odpowiedzialny za launch i rozwój Fox Kids w Polsce powiedział: "Nasze wyniki potwierdzają, że Fox Kids stał się silnym narzędziem sprzedaży dla operatorów kablowych i reklamodawców. Uważnie wsłuchujemy się w wymagania rynku, czego przykładem jest drugi kanał Fox Kids - Fox Kids Play dla młodszej widowni oparty o klasyczne przyjazne bajki, znane całym pokoleniom m.in.: Oliver Twist, Pinokio, Podróże Guliwera czy Mała Syrenka." Fox Kids Play ogladają m.in.: abonenci Vectry i już niebawem UPC. Szacujemy się, że do połowy 2004 roku będzie mogło go oglądać około 1 milion abonentów." Zarządzający od niedawna nie tylko kanałami w Polsce, ale także i w całej Europę Środkowowschodniej, Maciej Bral dodał: "Strategia i model polskiego kanału sprawił, ze znaleźliśmy się w czołówce najlepiej rozwijających się kanałów Fox Kids w Europie. Mam nadzieje powielić ten sukces w innych krajach Europy Środkowowschodniej, gdzie docieramy do ponad 30 rynków".

Niezwykle ważnym elementem strategii jest stałe poszerzanie oferty programowej. W 2003 roku ramówka została wzbogacona o prawie 400 premierowych odcinków różnych seriali. Widzowie Fox Kids najchętniej oglądali serial: Ach, ten Andy, Odlotowe Agentki, Dzieciaki z Klasy 402, Świat według Ludwiczka i Wunschpunsch. Dodatkowo, we wrześniu nastąpiło wydłużenie nadawania programu do 18 godzin na dobę i wprowadzenie wieczornego bloku klasyki animacji dla "maniaków kreskówek", a także emisja pełnometrażowych filmów familijnych produkcji ABC Family (USA) należących do Walt Disney Corporation.

Dodatkowo, Fox Kids odnotował 40% wzrost obrotów brutto (dane AGB Polska) z reklamy, zaś najwięksi klienci w 2003 roku to: Mattel, Nestle Polska, Star Foods, Danone i Ferrero.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sukces Fox Kids w 2003 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl