SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Święty Mikołaj najczęściej reklamuje w polskiej telewizji firmy telekomunikacyjne

Od początku listopada w polskiej telewizji Święty Mikołaj najczęściej występuje w reklamach firm telekomunikacyjnych – wynika z danych TNS OBOP. Ogółem pojawił się w ponad 15 tys. spotów o łącznej wartości prawie 70 mln zł.

Święty Mikołaj najczęściej reklamuje w polskiej telewizji firmy telekomunikacyjne

Od początku listopada do 20 grudnia bieżącego roku Święty Mikołaj pojawił się dokładnie w 15 246 polskich reklamach telewizyjnych – pokazuje badanie TNS OBOP. Stacje zarobiły na emisji tych spotów (cennikowo, bez uwzględniania rabatów) ponad 68,5 mln zł. Najwięcej – prawie 1400 – takich spotów wyemitował w tym okresie Polsat, generując 3 759 GRP w grupie wiekowej powyżej czwartego roku życia oraz 3 837 GRP w grupie osób w wieku 16-49 lat. Wizerunek Mikołaja najczęściej był wykorzystywany w listopadzie i grudniu br. w kampaniach firm z branży telekomunikacyjnej, pojawiając się w ponad 8 tys. ich spotów telewizyjnych. Najwięcej Święty Mikołaj występował w reklamach telewizyjnych usług i marek Polskiej Telefonii Cyfrowej, która wydała na te spoty 12,8 mln zł.

Ogółem w ciągu mijającej dekady w listopadzie, grudniu i styczniu polskiej stacje telewizyjne wyemitowały ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem Świętego Mikołaja, zarabiając na nich 331,7 mln zł. Najwięcej takich reklam pojawiło się w ostatnich dwóch latach (12 tys. na przełomie 2007 i 2008 roku oraz prawie 24 tys. na przełomie 2008 i 2009 roku), generując również największe zyski dla nadawców.

Najwięcej na emisji spotów reklamowych z udziałem Świętego Mikołaja zarobiły od 2000 roku TVN i Polsat.

Natomiast najwięcej wydały w mijającej dekadzie na reklamy telewizyjne wykorzystujące wizerunek Świętego Mikołaja– podobnie jak w bieżącym roku – firmy z sektora telekomunikacyjnego.

Właśnie cztery firmy telekomunikacyjne jako jedyne przeznaczyły od 2000 roku ponad 30 mln zł na reklamy telewizyjne z udziałem Świętego Mikołaja.

Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3277 osób powyżej 4. roku życia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Święty Mikołaj najczęściej reklamuje w polskiej telewizji firmy telekomunikacyjne

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gq3rg54q3
popatrz też tu:

http://mikolaj-swiety.blogspot.com
8 8
odpowiedź