Sylwester Wardęga: koniec wciskania widzom kitu przez influencerów, będziemy ich sabotować

W swoim najnowszym filmie Sylwester Wardęga zapowiada walkę z influencerami i współpracującymi z nimi agencjami, reklamującymi produkty wątpliwej jakości bez ponoszenia za to odpowiedzialności.  Wspólnie ze swoją społecznością będą piętnować twórców podejmujących mało uczciwe współprace reklamowe.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Sylwester Wardęga w swoim filmie z 14 września pt. "Friz oskarża mnie o brak honoru" porusza temat kontrowersyjnych etycznie akcji reklamowych na kontach wielu popularnych influencerów.

Zdarza się, że twórcy promują na swoich kanałach produkty przedstawiane jako premium, w rzeczywistości będące tanimi gadżetami z chińskich platform zakupowych. Obserwatorzy kupują więc za namową  influencerów produkty z gigantyczną przebitką cenową (sięgającą nawet kilkaset procent), myśląc że nabywają coś ekskluzywnego w wyjątkowej promocji.

Co ważne, niektóre z promowanych w ten sposób produktów mogą być nawet niebezpieczne dla zdrowia użytkowników (jako przykład Wardęga wskazuje proszek z węglem aktywnym, która uszkadzała szkliwo). Szkodliwy produkt polecały m.in. Natsu, Wersow czy Julia Kostera.

- Oczywiście influencerzy i obsługujące ich agencje czy dana współpraca jest legitna. Mimo presji ze strony kanałów commentary, dalej jednak wolą zarobić kilka tysięcy złotych i wciskać swoim odbiorcom kit. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Nieważne, jaki chłam influencer reklamuje, jego widzowie po dwóch tygodniach i tak o tym zapomną - mówi w filmie Wardęga.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wardega-wytyka-ekipie-kopiowanie-fragmentow-piosenki-i-logo-francuskiego-artysty ##

Wardęga: czas skończyć z oszustwami influencerów

Dalej twórca kanału "Wataha - Krulestwo" zapowiada: - Większość influencerów złapana na krzywych akcjach nawet nie stara się przeprosić. Udają, że sprawy nie ma. Czas z tym skończyć.

W grupie influnecerów opisywanych przez Wardęgę w tym kontekście są m.in. Wersow z Ekipy Friza, Natsu z Team X.  Ta druga brała udział w gigantycznej jak na polski internet akcji promocji słuchawek. Z kodem od influencerki można było kupić je za 129 zł zamiast "standardowych" 599 zł. Okazało się, że w chińskim e-commerce można je kupić za 16 centów.

- Kanały commentary, które nagłaśniają scamy, ogląda pewna określona widownia. Team X i Natsu ogląda głównie widownia 8-12 - wskazuje Wardęga. -. Wielu inlfluencerów żyje po prostu w swojej bańce obserwatorów i nie opłaca im się przepraszać, bo przepraszając, tylko sprawiają, że ich widzowie dowiedzą się o ich krzywych akcjach. Tak przynajmniej część twórców uważa. Na szczęście nie każdy - dodaje twórca.

Jaki plan ma Wardęga? Zaprasza swoją społeczność na grupę w serwisie Discord. Tam będą sabotowali współprace influencerów z potencjalnymi reklamodawcami. - Należy uderzyć w to, na czym im zależy, a zależy im na pieniądzach, czyli współpracach i dobrych relacjach z reklamodawcami. Jeśli przez reklamowanie scamu influencer straci możliwość współpracy z większymi markami na jakiś czas, to zastanowi się kilka razy, zanim znowu oszuka ludzi dla kilku srebrników. Zacznie skrupulatniej sprawdzać oferty, by znowu nie wdepnąć w bagno - mówi w filmie Sylwester Wardęga.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wersow-logo-wardega-youtube-wideo ##

Na Discordzie Wardęgi mają być przeprowadzane skoordynowane akcje wymierzone w nieuczciwych influencerów. Bać mogą się influencerzy reklamujący scam (sprowadzający się do wyłudzenia od widzów pieniędzy), którzy się do tego nie przyznają i nie przepraszają.

Takich twórców  grupa Watahy ma obserwować i czekać aż nawiążą współprace z dużymi markami. Wtedy grupa ma masowo informować takiego reklamodawcę o mało etycznych praktykach influencera, doprowadzając do zerwania współpracy.

- Doprowadzi to do tego, że marki dwa razy pomyślą, zanim nawiążą współpracę ze scamerem, a w finale scamer w strachu przed utraconymi współpracami, więcej scamu nie zareklamuje - podsumowuje Wardęga.

Kanał Sylwestra Wardęgi ma na YouTube 979 tys. subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu