SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szefowie Dolce&Gabbana przepraszają Chińczyków za rasistowskie reklamy (wideo)

Domenico Dolce i Stefano Gabbana, właściciele domu mody Dolce&Gabbana w specjalnie przygotowanym filmie przepraszają Chińczyków za reklamy swojej marki, które ci uznali za rasistowskie. Markę zbojkotowano w Chinach, a jej produkty zniknęły z największych internetowych platform sprzedażowych w tym kraju.

Szefowie Dolce&Gabbana przepraszają Chińczyków Article

Niedawno w internecie pojawiły się spoty, które promowały mający odbyć się w Szanghaju pokaz włoskiej marki odzieżowej Dolce&Gabbana. Były to trzy różne reklamy z hasłem „Eating with Chopstick” w ramach kampanii „D&G loves China”. Pokazano w nich chińską modelkę ubraną w czerwoną suknię Dolce & Gabbana, która próbuje jeść pałeczkami włoskie potrawy, takie jak m.in. spaghetti, ciastka cannolo i pizzę. W tle słychać męski głos, który poucza ją, jak ma to robić. Głos ten zniekształca nazwę Dolce&Gabbana, tak jak mogliby robić to Chińczycy.

Marka Dolce&Gabbana oskarżona o rasizm

Spoty wywołały ogromne oburzenie w internecie. W social mediach pojawiły się setki komentarzy urażonych Chińczyków, którzy uznali, że spoty pokazują ich naród jako zacofany i zamknięty. Markę Dolce&Gabbana oskarżali wprost o rasizm.

W mediach społecznościowych pojawił się też hashtag #BoycottDolce nawołujący do bojkotu marki D&G - przyłączyli się do niego chińscy celebryci i modelki.

W czwartek z kilku największych internetowych platform sprzedażowych produkty D&G zostały wycofane. Było tak m.in. na Taobao, JD.com, Tmall, Secco, Alibaba. Ich przedstawiciele uzasadniali, że interesy Chin nie mogą być naruszane, a międzynarodowe firmy działające na tym rynku muszą szanować ten kraj.

Pokaz D&G zbojkotowały 24 modelki z jednej z chińskich agencji, które zdecydowały, że nie wezmą w nim udziału.

Domenico Dolce i Stefano Gabbana przepraszają

Ta sytuacja spowodowała najpierw, że zaplanowany w Szanghaju pokaz włoskiego domu mody odwołano w ostatniej chwili. W piątek z kolei do sieci trafił oficjalny film, w którym właściciele firmy Domenico Dolce i Stefano Gabbana przepraszają urażonych Chińczyków.

Trwający półtorej minuty spot wyemitowano w chińskim odpowiedniku Facebooka - Weibo. Twórcy marki mówią w nim o szacunku do chińskiej kultury:  - Nasze rodziny zawsze uczyły nas szacunku dla różnych kultur świata i dlatego chcemy przeprosić, jeśli popełniliśmy błędy w interpretacji waszej kultury - powiedział Domenico Dolce. Stefano Gabbana dodał: -  Zawsze kochaliśmy Chiny; odwiedziliśmy wiele miast... i na pewno wciąż mamy wiele do nauczenia. Oferujemy najszczersze przeprosiny Chińczykom na całym świecie. Na koniec filmu obaj mówią „przepraszam” po chińsku.

Włoscy projektanci Domenico Dolce i Stefano Gabbana nie pierwszy raz wywołują kontrowersje. Wcześniej krytykowali m.in. adopcję dzieci przez homoseksualistów. O dzieciach poczętych w wyniku zabiegu „in vitro” mówili, że są syntetyczne.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szefowie Dolce&Gabbana przepraszają Chińczyków za rasistowskie reklamy (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
emka
Trochę zgubiliście w tym opisie kluczowy moment, gdy Stefano Gabbana na instagramie zaczął ludziom (w tym Chińczykom) odpisywać, że Chiny to kraj gówna, śmierdzącej mafii ignorantów i inne takie. Trochę to jest kluczowe - reklamę by przeżyli bez większych konsekwencji pewnie, ale facet uznał, że może sobie pozwolić tak jechać po ludziach, którzy stanowią jego (w tym momencie) największy rynek zbytu i którzy płacą przecież horrendalne ceny za te ich kiecki i akcesoria. No to się przekonał, że nie może.
15 8
odpowiedź